Gå til innhold

Golf 2 1,6 vs 1,8

Ranger emnet


Golfy

Anbefalte innlegg

Er det stor forskjell på 1,6 litern og 1,8(90hk)?Jeg skal kjøpe meg en golf 2 snart og har sett mest etter 1,8 men hvordan går 1,6 i forhold til 1,8?

 

Tenger ikke masse tall som står på papiret.Vil ha "opplevelser"

 

0-100 kan jo tas med hvis du vet...

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

nå skal jeg være HELT ærlig. om du er ute etter opplevelser..

 

Har kjørt det meste av "vanlige" motorer i golf 2. Det kan oppsummeres slik omtrent.

 

1.4 - Hmm har jeg satt bilen i gir? ja.. gir jeg gass? ja... flytter bilen seg fortere enn ei handikapped snegle? NEI

1.6 - Tja.. den orginale motoren går ikke akkurat fælt.. se forrige motor. har også kjørt en med trimkam og diverse.. gikk omtrent som en gti 8v (les komentar om den motoren lenger ned.

1.8 - flytter seg omtrent som en normal bil.. går helt greit men absolutt ingen racer

1.8 gti 8v - Tja.. går litt bedre enn en vanlig bil fra denne tidsperioden.. men forvent ingen hysteriske kjøreturer på E6/E18 med den.. går ikke så styggfælt som noen mener. derimot morsom på svingete vei.

1.8 gti 16v - Joa.. går bra.. har en sjøl (139 HK) Men den går ikke FÆÆÆÆLT som mange mener.. grei og sprek bil men ikke blodkjapp (etter 3 dager vil du ha mer effekt) men helt klart den morsomste av mk2'ne uten pustehjelp.

1.8 gti G60 - bare sittet på.. aldri kjørt.. syns den gikk en del bedre enn 16v.

1.9(?) TD - går ikke fort, men veldig kurant forbruk og fint drag.. mitt førstevalg om du ikke bryr deg om hvor fort den går fra 0-100 men bryr deg veldig om forbruk.

 

 

derimot er golfen en ganske så morsom bil på svingete vei..

så jeg anbefaler deg egentlig å kjøpe en gti av noe slag.. og trimme litt.. men siden du kanskje ikke har råd til å kjøpe/ha en slik bil så kjøp i det minste noe som kan oppgraderes :)

 

nå må ikke folk misforstå meg, golf er en fin og morsom bil.. akkurat passe stor og kjempefin ungdomsbil da det kryr av utstyr til den.. jeg sier bare at om du vil ha en racer så må du enten bruke mye penger på den :) eller desverre lete etter noe annet :(

oppiær på flåa uten kløtsjn iården ama.. der liggænni grøftotern å kava mæns turbogrævlingen riv agåle så asfalten skava ta i svinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekrefter det som er sagt tidligere, for jeg kjører en Golf 2 1600, og det drar ikke nok.

 

Min er 4 gira, som gir greit pådrag, men ikke test den på motorveien. Du blir skuffa.

 

Golf er til for å senke, stabilisere og gjøre stiv!! Kjør hardt, kjør stil kjør golf.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Har en 1,6 fra 84/87 (motorbytte)... denne er ganske små sprek til å ha 75 hk. Kampa mot en 8v GTi engang..han hadde 4 i bilen og jeg 1.. dro han da hvertfall:) ...

 

Men finner du en ypperlig 1,6 motor som har gått kort.. til en grei pris..

 

Så kjøper du ikke en 1,8 som har gått mye lenger for en dyrere penge.

 

:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde en 86 1.6 gasser motor på min første eins'er.

 

kombinert med firtrinnskassen får du en bil som brukte lite bensin, billig å forsikre og bikket 100 km/t i andre gir (når du tynte maks).

 

1.6 er faktisk ganske hissig, og jeg kan tenke meg at en trimkam og småraka rør hadde gjort seg bra. Kanskje til og med litt arbeid på toppen...

 

jeg anbefaler 1.6 motoren kombinert med firtrinnskassa på det varmeste til folk som vil ha golf men ønsker billigere forsikring og lavere forbruk.

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for deres meninger.:)

 

Jeg kan jo si det sånn at hvertfall de første årene så skal jeg bruke det meste jeg har på styling,senking felger osv..

 

Jeg er ikke ute etter en racerbil,da hadde jeg ikke kjøpt Golf.Men jeg vil ha en som man klarer og ta noen normale forbi-kjøringer uten for mye dramatikk...Og klare og komme kjapt ut på veien når det er mye trafikk og lignende.

 

Senere hvis jeg har alltfor mye penger har jeg lyst til og sette inn en 1,8t fra a3 eller Golf 4.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: Ikke kjøp en 1600 og bruk all verdens tid og penger på styling, senking og det opplegget... Kjøp heller den billigste golfen du finner og ikke legg ut en krone mer enn til bensin og biltema olje, mens du sparer til å kjøpe en skikkelig golf.... Skal du ha noe som drar, og har potensiale til å dra enda mer blir det etter min mening G60. De begynner å bli billige etterhvert og. Har hentet et par stykker i tyskland og har aldri vært annet en fornøyd....

VOLVO - Schnellste Traktor der welt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TiNy

jeg hadde en 86 1.6 gasser motor på min første eins'er.

 

kombinert med firtrinnskassen får du en bil som brukte lite bensin, billig å forsikre og bikket 100 km/t i andre gir (når du tynte maks).

 

1.6 er faktisk ganske hissig, og jeg kan tenke meg at en trimkam og småraka rør hadde gjort seg bra. Kanskje til og med litt arbeid på toppen...

 

jeg anbefaler 1.6 motoren kombinert med firtrinnskassa på det varmeste til folk som vil ha golf men ønsker billigere forsikring og lavere forbruk.

 

Bånner 100 på 2'dre med 5 girkassa også:) Min gjør hvertfall det:) eff. anlegg og green filter kanskje:)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mulig man når 100 km/t med 5-trinnskassa også. Det vet jeg ikke.

 

Med 4-trinnskassa når man minst 60 km/t i første, 100 km/t i andre, men når du legger inn tredje er det ikke fullt så moro lenger.

 

Uansett - forsikringsmessig er det en veldig fornuftig motor!

2001 BMW 525iAT

x 2004 Audi A4 1.9 TDI TIP x 2004 mkV Golf 1.9 TDI DSG

x 1994 mk3 Golf GTi 2.0 8v x 1984 mk1 Golf GTi 1.8 8v

x 1978 mk1 Golf 1.6 GT Gasser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Celeborn

Før jeg byttet ut 1600-motoren hadde jeg 70 på 1, gir, 115 på 2. ;)

 

Langt oppe på turtalls registeret var du a?:) 11.000? hehe

 

org. motor eller?

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår