Gå til innhold

Golf 2 1,6 vs 1,8

Ranger emnet


Golfy

Anbefalte innlegg

Originally posted by AXi0N

Heisann

 

Men finner du en ypperlig 1,6 motor som har gått kort.. til en grei pris..

 

Så kjøper du ikke en 1,8 som har gått mye lenger for en dyrere penge.

 

:)

 

Det var akuratt det jeg gjorde..Endte opp med en 1,6 som har gått veldig lite og ble ikke skuffet.Går som en kule jo...

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by projektRUST

75hk ut av 1.6 liter er strengt tatt ikke SÅ veldig imponerende.. det samme gjelder 1.8 motoren også, samme med gti'ene..

 

neinei.. da vil jeg heller ikke kalle imponerende å ta ut 200 hk ut av ev 5,7 liters bensinmotor fra Chevrolet :)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by OleVik

kjet er den beste inspruten å tune, monojet og digifant suger, og for all del ikke kjøp 1.6 når du først skal kjøpe bil i den prisklassen, er jo ikke prisforskjell på 1.6 og 1.8! 1.8 drar mye bedre. Hadde 1.6 en stund og det var drittkjipt, ,

 

Her må det arresteres. K-Jet (eller Crap-flap injection som det blir kalt i England (Tenk Super-Langbein) er den dårligste innsprøytningen som noen sinne har sittet på en Golf. Den kan bare justeres 100% på et gitt veldig smalt register. Mekanisk innsprøytning kan aldri bli så nøyaktig som elektronisk. Digifant er helt klart den beste som er levert på Golf II, selv om K-jet har bedre gassrespons

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spm, kom til å tenke litt når dere begynte med k-jet, digifant og monojet.

Hvilket av disse injection motorene står på en 90 mod. 1.8 sport??? Vet jeg har injection men hvilket?

Så såg jeg dere begynte å snakke om forsikringer, angående det så fikk jeg beskjed på biltilsynet at det hadde ingenting med hvilken motor du hadde men hvilket merke det var..

Jeg måtte egentlig betale 13000kr i året men jeg satt den på mine foreldre og da måtte jeg betale mellom 4-6000kr. Syke priser..

01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV

Ford Focus WRC (RC)

----------------------------------------

X 90mod Golf II Sport

X 90mod Ford Transit (Russebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Junior High

Bare et spm, kom til å tenke litt når dere begynte med k-jet, digifant og monojet.

Hvilket av disse injection motorene står på en 90 mod. 1.8 sport??? Vet jeg har injection men hvilket?

 

Mest sansynlig Monojetronic. Se hva det står på databoksen.

 

Mono-Jetronic ligner på forgasser i utseende.

K-Jet har stålomspunnene slanger som går fra fordelerblokken ved luftfilteret til toppen.

Digifant (n/a) har luftfilterboksen på høyre side i motorrommet, rett bak lykten. Det sitter en luftmengdemåler rett inntil luftfilterboksen.

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Junior High

Bare et spm, kom til å tenke litt når dere begynte med k-jet, digifant og monojet.

Hvilket av disse injection motorene står på en 90 mod. 1.8 sport??? Vet jeg har injection men hvilket?

Så såg jeg dere begynte å snakke om forsikringer, angående det så fikk jeg beskjed på biltilsynet at det hadde ingenting med hvilken motor du hadde men hvilket merke det var..

Jeg måtte egentlig betale 13000kr i året men jeg satt den på mine foreldre og da måtte jeg betale mellom 4-6000kr. Syke priser..

 

Pappa betaler kr 2100 for min 1,6.

1998 Opel Omega 2,5 V6

1988 Volvo 740-Solgt

1987 Volkswagen Golf-Solgt

 

Fartsgrenser er veiledende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Mest sansynlig Monojetronic. Se hva det står på databoksen.

 

Mono-Jetronic ligner på forgasser i utseende.

K-Jet har stålomspunnene slanger som går fra fordelerblokken ved luftfilteret til toppen.

Digifant (n/a) har luftfilterboksen på høyre side i motorrommet, rett bak lykten. Det sitter en luftmengdemåler rett inntil luftfilterboksen.

 

Får du digifanten på andre VW en G60? Og hvis ikke.. er det en luftmengemåler rett før luftboksen ? har sett mange som har strak rør med åpentluftfilter og ikke noe luftmengdemåler i nærheten?

 

;) håper på svar

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår