Gå til innhold

kam til volvo motor

Ranger emnet

emilhetty

Anbefalte innlegg

har nå fått tak i en volvo b23f eller hva den motorn heter(har ikke fått sett på den ennå)

fattern mente at det kanskje kunne værra at kamen var knekt, siden det deksle som er bak kamen var borte.

skal ned å pelle av toppdeksle og toppen i morra får å se hva som er galt.

men så lurte jeg på, hvis det er slik at kamen er knekt. er det vanskelig å få tak i brukt kam?

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det dekslet er ikke der fordi motoren antageligvis kommer fra en 740, og de har fordeleren der.

det har jeg ikke peiling på.

det er det lokke sitter på toppdeksle. fattern mente at det kunne være at kamen hadde slått ut det lokke.

men noe galt er det ihvertfall med den motorn siden den ble bytta. og han som bytta den kom med falken.

MVH

Emil Horpen Hetty, Vestfossen/Buskerud, Tlf: 90071358

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det har jeg ikke peiling på.

det er det lokke sitter på toppdeksle. fattern mente at det kunne være at kamen hadde slått ut det lokke.

men noe galt er det ihvertfall med den motorn siden den ble bytta. og han som bytta den kom med falken.

Dersom du har tett veivhusventilasjon eller av andre grunner får høyt trykk i veivhuset, blåser du ut det lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan skrive undet på at den korken forsvinner hvis en får trykk i veivhuset, og da går det med endel olje og ryker littegranne for å si det sånn.. Mulig det bare er en fillefeil med motoren, men også mulig at det bare er skrot... En volvokam ligger jo i annenhver grøft, det florerer av volvo deler.. Så burde ikke være noe problem å få tak i en til en billig penge (eller freebie)

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider