Gå til innhold

Fremre bærearmsforing bak, på audi A6, 95 ,mod (nå har j tatt ned bakakslinga)

Ranger emnet


Sulliken

Anbefalte innlegg

hmm mange bilverksted som setter feil på foringer som ikke er defekte ....

 

 

Etter hva jeg har lært så skal foringen ha sluppet rundt hele flaten til metallet

før det er en 2 feil....

 

Det skal være trafikk farlig før man har lov å skrive feil...

 

Er en del kontrollanter som glemmer at kontrollen er på hvordan stand bilen er i når den er på verkstedet å ikke 2 mnd fram over ...

 

 

Det kan hende at de har fått andre rettningslinjer av sitt lokale biltilsynet ...

Japser er bra biler, men faen som dem ruster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deler litt synspunktet til siste innlegg her.

Du kan klage på vedttaket, de aller fleste klagesaker får medhold når alt kommer til alt. Du kan be verkstedet vise deg dette

MEN, har skiftet en del foringer av denne type du beskriver.

bruker et bendeverktøy på rette måten så finner man fort ut om den er gåen.

en sprukken foring holder mål, må være løsnet fra vulkaniseringa for å kunne bedømmes med en 2`r. og hele foringa, ikke bare ytterkanten.

men en eu kontroll er en visuell kontroll basert på vurderinger fra enkelte verksted...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deler litt synspunktet til siste innlegg her.

Du kan klage på vedttaket, de aller fleste klagesaker får medhold når alt kommer til alt. Du kan be verkstedet vise deg dette

MEN, har skiftet en del foringer av denne type du beskriver.

bruker et bendeverktøy på rette måten så finner man fort ut om den er gåen.

en sprukken foring holder mål, må være løsnet fra vulkaniseringa for å kunne bedømmes med en 2`r. og hele foringa, ikke bare ytterkanten.

men en eu kontroll er en visuell kontroll basert på vurderinger fra enkelte verksted...

 

 

 

Hva er egentlig vulking?

 

Jeg har tatt ned hele bakakslingen på bilen, og de foringene ser jo ut som de kunne sittet der i 10 år til. Den ene foringen, er det mulig, om jeg bruker hammer, og panke noe ut, dvs at det er helt tight, men det går an å flytte på det med ganske stor makt, den andre den sitter fast.

 

I praktisk bruk forårsaker det ingen ulyder, for det er ikke noe slark, det er sikkert derfor jeg heller ikke har merket noe.

 

de er tighte og fine, eneste er at den ene har sluppet mot metallet så den kan beveges med ganske stor makt, at det er toer feil, er ikke til å fatte, så mye dritt arbeid og så mye penger, pga av en unødvendig anmerkning.

 

men det er kanskje det som er grunnen når det har sluppet i vulking, de satt ihvertfall sentrert slik som de skulle.

 

 

Noen som aner hva et verksted tar for å presse inn nye foringer, når jeg tar med hele bakakslingen komplett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du leverer akslingen inn med foringer kan det ikke koste mer enn en halvtime, disse er rimelig enkel å skifte. Spesielt når man får det levert på et gullfat.

 

På slike foringer har du en hylse der bolten går igjennom. hylsa er vulkanisert fast i den ytre hylsa som presses inn i godset på akslingen.

det som menes med at vulkaniseringa er løsnet, er at den indre hylsa sitter løst fra den ytre. Altså det dannes slakk. Generell beskrivelse,

foringer kan variere i fasong alt etter bilmodell.

 

Men om man skal bedømme den med en 2`r så skal hele denne foringa være løs og slakk i. Om vulkinga er gåen i ytterkant så spiller det ingen rolle.

Men du sier at den ene foringa er sluppet fra metallet, så er den nok sikkert modent for utskift, og de har anmerket den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver det, så er det ikke 2-er feil, det indre hullet, hylsa sitter rundt bolten sitter perfekt inn mot gummien, har ikke noe slakk, der er det som nytt, den ytre gummien derimot, har løsnet i limingen mot det ytre metallet. Men det er jo ikke noe slakk, sitter vel omtrendt som en polyurethan foring tenker jeg. Sånn at det må pankes ut med hammer.

 

Virker på meg som jeg ble forsøkt blåst av det verkstedet.Og det er fustrerende, for har brukt et par tusen, i forbindelse med reperasjonen alt, som egentlig har vært helt unødvendig.

 

Kan jeg kreve at verkstedet som tok kontrollen fikser den pressingen billig, pga av alt arbeidet, den feilaktige vurderingen, har kostet meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne vel bare svingt innom et annet verksted, og tatt ny EU der?

 

 

har tatt med hele bakakselen til en som har rykte på seg for å være flink, som driver for seg selv, han hadde flere ukers ventetid, men skulle ta det innimellom, han tar ikke fastpris, så for krysse fingrer for at han ikke bruker så altfor lang tid på det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår