Gå til innhold

bekreftelse på at politi ikke kan kjøre bil

Ranger emnet

Schlasken

Anbefalte innlegg

EDIT :offtopic

Hvordan klare de nye brukerene det gang på gang? De finner jo mange nedstøvede tråder. Har lagt merke til dette flere ganger.

det lurte eg og på.. hvertfall siden tråden ble vekket til live en gang i fjor og, pluss at den ikkje har nådd 3 sider endå :D edit: pinlig, det ble 3 sider når eg svarte :P

tråden begynte i juli 2002, ble vekket til live i juli 2004 og no e den i gang igjen i august 2005.. rått, kanskje dette kan bli "go'-tråden" som blir vekket en gang etter minst 12 mnd pause? :P

on-topic så skal eg anslå farten til over 300 når avisene spør meg, det må jo skje en gang..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En kompis av meg ligger i følge folk i nabolaget i 80km/t i mellom 2 fartsdempere med en avstand på 50 meter i 30 sonene :hammer

Litt overdrivelse kan man sikkert regne med ja.

EDIT :offtopic

Hvordan klare de nye brukerene det gang på gang? De finner jo mange nedstøvede tråder. Har lagt merke til dette flere ganger.

haha ja den der får jeg høre daglig :P Har knapt noe som demper bråk. "rakrør" er det vel mer populært kalt, så 2500rpm og 20km/t i boligfelt og naboene springer seriøst ut for å "ta" meg .. helt sykt! Og ikke EN av dem gidder å høre på hva jeg sier..

Et hav av felger og dekk til gode priser:

Tempe Dekkservice A/S (Trondheim) http://www.tempedekk.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor politiet bør og ikke bør ha raskere biler:

(må ta høyde for evt feil eller misforståelser her, men sånn ble jeg fortalt dette av flere lokale "kilder")

En bekjent her lokalt som ble forsøkt vinket inn av politi her for en kort stund siden..

50 sone og fartskontroll.... purken kjørte en eller annen sivil bil etter karen som suste forbi i en himmla fart...

Var ikke der selv..men flere kompiser som fikk med seg hele greia..

Sivil bilen la seg altså etter, men måtte gi tapt... selv om sivilen ga kraftig på og dro langt på girene ...

Da det gikk opp for dem at fyren virkelig ikke hadde planer om å stoppe (hadde jo ikke lappen),

så burde det blinke ett rødt varsel lys oppe i hodet på våre blå venner, sånn som i dette tilfellet..

Trimmet, senket og ganske oppherja m-tech 325i (e36) og ingenting å tape..

...lyste høy risiko lang vei med en gang en så bilen fly av gårde med sivil'n på slep..

Gikk utrolig nok bra for hans del, uten at noen ble drept eller skadet..

Kjørte nå ifra dem, parkerte bilen, godt gjemt en plass,

og ble hentet av en kompis...

Purken fant aldri bilen igjen.. End of Story...

Jævlig uansvarlig gjort egentlig..og det gjelder begge parter!

Deler av ferden gikk jo igjennom sentrale strøk, med både folk og biler all over the place..

Skjønner ikke hvorfor jakten ikke ble avbrutt før en kom inn i de områdene...

Kan prise seg lykkelig at det ikke gikk til helvete...

(seriously, dont try this at home...)

Hvorfor kommer ikke sånt i avisen egentlig? halve kommunen vet jo om hva som skjedde virker det som...

Ang "fort kjøring i nabolag":

- Har selv blitt truet på livet en gang jeg kjørte bilen min igjennom en 30 sone i et nabolag...

Masse hinder midt i ene gata for å hindre rå kjørere..

Kjørte slalom ca 15-20 km/t (Maks!!) rundt noen av disse en kveld, når jeg var og henta en kompis og dama hans. ( prata i telefonen og kjørte rolig med en hånd på rattet.. skikkelig skills.. )

Var mellom 23:00 og 24:00 en gang på kvelden..

Har effektanlegg og åpent filter, så hørtes jo ut som jeg forsøkte å gi flat fitte (kjørte foresten i førstegir) nedover gata.. sluret lett på clutchen og..

Videre var det en annen svart bmw(ganske lik min) som fløy forbi noen minutter tidligere, mens jeg stod og venta på at dem jeg skulle hente skulle få fingeren ut...

Fikk jo knapt prøvd å forklare meg når jeg kom kjørende rolig opp gata igjen... folk kom jo over hage gjerder, ut igjennom dører og alle veier.. Flere sprang alt karroseriet klarte, helt pes når dem forsøkte å rive opp døra for å ta meg..

Hissige folk gitt, flere oppi 40 åra med kone og unger..

Snakket rolig for meg, selv om disse nektet å tro meg når jeg forklarte dem at jeg _ikke_ kjørte hundrede og nils nedover gata deres..

Til slutt fikk jeg kjøre vekk uten skader på hverken meg selv eller bil... etter litt godsnakking..

(selv om det var en som spyttet på bilen og en som var på vei til å kaste stein på bilen min)

Hadde seriøst aldri trodd folk kunne oppføre seg sånn... familie folk og greier..

*gjesp*

-02 BMW 530i

-97 Pajero - Vintertraktor

+div tyske kriegsmaschinen

En sjåfør er den farligste delen av en bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
Nachoo har sikkert vert på dykk i "arkivet"

Stemmer nok det.... En kompis av meg som tipsa meg om tråden, og så måtte jeg bare svare, enno det var over ett år siden siste innlegg:) blah happyhappy

Nachoo

2000 Renault Megane Coupe

2001 Daewoo Matiz D'Arts -SOLGT!

Pappas 2006 Audi A6 2.0 T FSI -SOLGT!

Member of BBBC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

satt og leste avisen til morgen i dag og så dette: http://www.sandefjords-blad.no/apps/pbcs.dll/artikkel?Avis=SB&Dato=20020703&Kategori=NYHETER&Lopenr=252203&Ref=AR

må nesten le jeg :) de bilene er vel ikke av de mest stabile i høy fart heller :) :) jeg ville ikke kjørt en volvo i 130++ i fartsdumper hehe..

Ehh..du.

Volvo er stabile biler uansett hastighet.

Og til oplysning, mamma har en volvo V70(som på bildet i avisen), og den går i 130km/h. støtt og stadig og ligger som bare det på vegen.

Hvis du synes det er vanskelig å holde en bil på vegen i 130km/h. så synes jeg at du bør levere inn førerkortet ditt med umiddelbar virkning.

har du noen gang kjørt volvo v70?

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

volvo v70 er just ingen sportsbil, men den blir ikke "vinglete" i høy hastighet slik som originale 240 har en tendens til å bli.

Det har skjedd ting på volvofronten siden de "gode gamle" ble laget.

Men jeg er volvoentusiast og liker de "gode gamle" kjempegodt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en 240 i 260 med dekk absolutt ikke beregnet på fart, da kan du prate om vinglete;)

Hehe.

Ikke hatt mer enn 180km/h. på min jeg da, det holdt i massevis, da skal jeg si deg at vegen var smal.(240`n)

Har du kjørt 260km/h. i en original 240?

I så fall tørr jeg påstå at du virkelig har en skrue løs et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv en 240 i 260 med dekk absolutt ikke beregnet på fart, da kan du prate om vinglete;)

hehe. den dagen jeg ser en volvo 240 i 260km/t med dårlige dekk så skal jeg faen meg legge opp.

Har selv sett speedometeret på en volvo 240 passere 80 på revers. Så veit at det ikke alltid stemmer.

En volvo 240 i fritt fall ville bruke ca 260 meter for å komme opp i 260km/t, (grovt regna). Det er da ikke tatt med luftmotstanden i beregningene,(i fysikken regner vi grovt med at luftmotstanden fordobles etter 200km/t.) .. hehe

For å kunne passere 260km/t med en volvo 240, si det er GL med 5trinn og B23, og standard utveksling, så skal den ikke passere mere enn 230km/t ved 8000rpm..

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er vanskelig å holde en bil på vegen i 130km/h. så synes jeg at du bør levere inn førerkortet ditt med umiddelbar virkning.

Du kan jo komme hit og prøve å holde bilen min på veien i 130 km/t... selvfølgelig greier man å holde den på veien, men det er slitsomt og jævlig ustabilt. :)

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo komme hit og prøve å holde bilen min på veien i 130 km/t... selvfølgelig greier man å holde den på veien, men det er slitsomt og jævlig ustabilt. :)

Er vel laget for noe helt annet enn veibruk den bilen din.(sj413?)

Går godt an å holde volvo 240 på veien i 130km/t. selv i ganske krappe svinger.

Men på 14" felger er det ikke morro lenger, når man passerer 180km/t.

Lenke til kommentar
Del på andre sider