Gå til innhold

Mike Kippens bilder

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen,

Noen av dere kjenner til Kippen, noen ikke. Han er mest kjent som fotograf for bladet Performance VW, men han har fotografert mer enn bare VW. Legger ut noen smakebiter her, samt link til hjemmesiden nederst.

img_0319copy.jpg

img_1174copy.jpg

img_8106copy.jpg

img_1441copy.jpg

img_1317copy.jpg

img_8533copy.jpg

Resten finner man på http://www.mkippen.com.

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig mange flotte biler, men jeg synes ikke han skiller seg veldig ut som fotograf, bildene er teknisk gode, men mangler det lille ekstra som gjør ett bilde oppsiktsvekkende eller skiller det ut fra mengden i positiv retnining.

Må faktisk ærlig innrømme at jeg synes flere av fotografene her inne tar langt bedre bilder mtp komposisjon, lys og setting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune
Utrolig mange flotte biler, men jeg synes ikke han skiller seg veldig ut som fotograf, bildene er teknisk gode, men mangler det lille ekstra som gjør ett bilde oppsiktsvekkende eller skiller det ut fra mengden i positiv retnining.

Må faktisk ærlig innrømme at jeg synes flere av fotografene her inne tar langt bedre bilder mtp komposisjon, lys og setting.

Er enig med deg, bilden er klare og fine. Men thats it. Men tror nok ikke disse bildene var de beste fra porteføljen hans for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her. Dette blir som de "vanlige" reporterne i Autofil. Og blar du feks. gjennom bladet ser du FORT hvilke bilder som er tatt av Kid-A.

Boblebildet var pent da :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig her. Dette blir som de "vanlige" reporterne i Autofil. Og blar du feks. gjennom bladet ser du FORT hvilke bilder som er tatt av Kid-A.

Boblebildet var pent da :)

Sett resten av porteføljen, da? Mye fint ellers om også, annet enn bare det ene bildet av Bobla.

Kippen kunne vel trengt litt mer eksprementering, riktignok, flere av bildene var direkte kjedelige, men man finner mange godbiter også. I morges ville jeg bare ha 1024x683-bildene hans som smakebiter, for ordens skyld. Nå slenger jeg derimot opp et bilde av en E36, et bilde med store kontraster og tema fra NFS MW, med gatestil, uten at det blir for overdrevet. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg liker det, og vær gjerne uenige med meg, jeg bare liker bildet og fotografens verk.

Og merkelig nok, verken Chang eller Soete gjorde de store tingene for meg, muligens fordi Chang hadde meget få bilder i porteføljen sin (og var det ikke så at Soete var amatørfotograf?).

Kverna, jeg vil si Kippens bilder er et par hakk bedre enn det man finner i Bil og Autofil. E30 M3-bildene var ikke mye å skryte av riktignok, men derimot Evo-bildene og disse er top notch!

En annen ting, jeg tror Kippen har vært mer treff-fotograf, og at han nå beveger seg mot andre sjangre, men jeg vet ikke. Det meste jeg har sett av Kippen i PVW er treffbilder, f.eks. Worthersee, og det gjenspeiler seg i mange av bildene her, de er veldig oppstilte. Men det er stor mulighet for at det kommer mye bra fra ham i de neste årene.

Nok prat, E36.

img_7613copy.jpg

Eirik

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E36 bildet er blasst og skjevt og gir meg fremdeles ikke noe ekstra, men det er det fine med smak, alle har hver sin.

Soete hadde en grusom nettside, men fine bilder, men for meg ble det litt for mye av det gode. Han må være Kippens rake motsetning, alt ble nesten for kunstig.

Vet ikke om jeg tørr å plukke mer på en etablert fotograf, men bare ett par minutter med etterbehandling gir bildene hans mye i mine øyne, jeg tror kanskje det er her jeg føler Kippens bilder mangler mest:

kippenedit.jpg

kippenedit2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett resten av porteføljen, da? Mye fint ellers om også, annet enn bare det ene bildet av Bobla.

Kippen kunne vel trengt litt mer eksprementering, riktignok, flere av bildene var direkte kjedelige, men man finner mange godbiter også. I morges ville jeg bare ha 1024x683-bildene hans som smakebiter, for ordens skyld. Nå slenger jeg derimot opp et bilde av en E36, et bilde med store kontraster og tema fra NFS MW, med gatestil, uten at det blir for overdrevet. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg liker det, og vær gjerne uenige med meg, jeg bare liker bildet og fotografens verk.

Og merkelig nok, verken Chang eller Soete gjorde de store tingene for meg, muligens fordi Chang hadde meget få bilder i porteføljen sin (og var det ikke så at Soete var amatørfotograf?).

Kverna, jeg vil si Kippens bilder er et par hakk bedre enn det man finner i Bil og Autofil. E30 M3-bildene var ikke mye å skryte av riktignok, men derimot Evo-bildene og disse er top notch!

En annen ting, jeg tror Kippen har vært mer treff-fotograf, og at han nå beveger seg mot andre sjangre, men jeg vet ikke. Det meste jeg har sett av Kippen i PVW er treffbilder, f.eks. Worthersee, og det gjenspeiler seg i mange av bildene her, de er veldig oppstilte. Men det er stor mulighet for at det kommer mye bra fra ham i de neste årene.

Nok prat, E36.

http://www.mkippen.com/gallery/carshoots/2tone2widem3/big/img_7613copy.jpg

Eirik

Hei Eirik.

Joda så igjennom bildene hans, mye bra missforstå meg rett, men jeg forventer mer.

Mange av bildene viser tydelig mangel på lys på viktige deler av bilde. Noen mangler på fronten, andre felger mens andre igjen blir veldig blasse.

Bilde du viser til, av bmw'en, er vel også det jeg ser på som mitt favorittbilde. Veldig pen setting.

Får fortsette denne diskusjonen, blir ofte gode meninger når ingen her inne er fotografen :)

Kverna's Bildetråd

Xenon har jo tatt helt av :P

He did it again

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja Har sett bedre bilder fra amatører her inni faktisk. For profesjonell fotograf å være er jeg ikke imponert i det hele tatt. Ikke av disse bildene her hvertfall.

Men, noen av bildene er jo fine de, det med Mini'n feks. Men det er temmelig simpelt, og det kune like gjerne vært noen flinke folk her som hadde tatt det.

For å være brutalt ærlig skjønner jeg ikke hva han skal med et Canon EOS 20D kamera, han utnytter det hvertfall ikke.

Som noen allerede nevnte over her, http://www.eastonchang.com Da snakker vi virkelig sykt nivå.

Også flere av fotografene på http://www.jtuned.com , feks Eric Tong(!), Mike Shin(!), Steve Demmit m.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider