BoomBoxx Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Har fundert på en slik løsning for å kunne ha bagasjeplass, og fortsatt ha nytte av å kunne legge ned setene for å få plass til lange ting som lister osv. innimellom... Noen som har idéer om hva slags materiale man kan bruke til den bøyde plata som ligger ovenpå topplata og går over porten og ned til gulvet inn mot midten av bilen? Har tenkt på metall, men det kan skrangle (men er lettest og kanskje billigst..). Glassfiber er utelukket av den enkle grunn at det er mye jobb, jeg hater å pusse osv, og jeg er lei av glassfiberlukt i bilen... Dessuten føler jeg at jeg suger til glassfiberjobbing. :) Platen blir ikke en del av kassekonstruksjonen, så den trenger ikke være særlig robust eller tykk, men bør kunne trekkes, eller se bra ut slik den er. Alle idéer tas imot med takk :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 http://www.installbay.no har noen bøyelige plater etter som jeg har sett. Se der, evt snakk med Pål eller Anders. - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 du for bygge kassa uten den bøyde plata så kan jeg støpe for deg jeg.. kan ha den i garasjen en uke også jeg så det meste av "båt" lukta har dufta bort :D Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Legg en kryssfinerplate i vann og vent et døgn, da skal den være rimelig bøyelig før den sprekker men det ser ut som en voldsom radius på denne bøyen din så jeg er ikke sikker på at det går da... K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Finn en plastikk plate som du bøyer i ønsket vinkel og støp oppå den. Da slipper du å slipe etc også, hvis du bruker rulle å presser all luften ut. Bør være gjort på ett par timer, å la den ligge en ukes tid ute så lukter den ikke lenger Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BeemerZ1 Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Støtter forslaget om kryssfiner :) Bare å legge noen lag med tynne plater. Alternativt lager du bøyen i MDF, går jo det og... Eller glassfiber. Mvh Stian Mvh Stian Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB. Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Hvorfor ikke bare kjøpe bøybar mdf? Vi har det også vi:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pipen Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Hvorfor ikke bare kjøpe bøybar mdf? Vi har det også vi:) Akkurat det jeg tenkte på:) - 1975 Volvo 242L : Pioneer, Soundream. - 1975 Audi 50LS "Doris": Skal bli rustfri. - 2003 Audi A4 Sline: Bruksvogn. Foreløpig orginal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 Akkurat det jeg tenkte på:) Vi har både bøybar x-finér og mdf, men bøybar mdf ligger ikke ute på sidene våre ennå. Fordelene med bøybar mdf er at den har overflate som vanlig mdf, dvs glatt og fin. x-finér platene er litt ru i overflaten og bør sparkles om de skal lakkeres, men skal de trekkes så kan man bruke de som de er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Desember 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 De bøybare platene koster jo mer enn hva jeg betaler for 2m^2 19mm MDF. Noe sier meg at jeg skal få smisket litt med Erik André så de kan støpe litt. :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest plumbooo Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 er det ikke en type plast som kalles pp-plast eller slagfast plast? den er veldig fleksibel, og burde kunne brukes!? (ser ikke bildet i første posten) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 En nylon plate bør også funke, anbefaller deg og varme den etter at du har bøyd den så den blir i den fasongen sånn noenlunde. K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 De bøybare platene koster jo mer enn hva jeg betaler for 2m^2 19mm MDF. Noe sier meg at jeg skal få smisket litt med Erik André så de kan støpe litt. :D Siden du er så kjip som du er så kan du vel bare bruke 3-4mm huntonittplate på et mdf skjelett, det får du jo nesten gratis....:flushit: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LLH Skrevet Desember 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 2, 2006 isopor/byggeskum og sparkel.... lett og enkelt og berabeide.. ei flaske blir fort 50liter ferdig herdet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Siden du er så kjip som du er så kan du vel bare bruke 3-4mm huntonittplate på et mdf skjelett, det får du jo nesten gratis....:flushit: Du er sååå søt når du er spydig, men før eller siden må du da komme over det faktum at jeg ikke finner det interessant å støtte folk som tilsynelatende kun er på et diskusjonsforum for å promotere egne produkter, da helst ved å rakke ned på andre, være seg produkter eller personer. Når det er sagt, så var egentlig det med huntonitten og MDF-skjelettet en god idé. ;) Dette var en løsning jeg var ute etter, for det er jo enkelt og greit, og koster ikke stort heller. Takker for det! Men ærlig talt, om man ser bort fra din personlige økonomiske situasjon, kan du fortelle meg en annen grunn til at jeg heller bør kjøpe bøybar kryssfiner til 500,- fremfor å bruke MDF-skjelett med huntonitt (50,-)? Syns du bør prøve å ta på deg "I'm with Mr. Serious"-T-skjorta neste gang du skriver et innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg