BoomBoxx Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 er det ikke en type plast som kalles pp-plast eller slagfast plast? den er veldig fleksibel, og burde kunne brukes!? (ser ikke bildet i første posten) Ikke dumt det heller, mange gode svar her. :) Bildet har blitt borte, av en eller annen grunn... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 En nylon plate bør også funke, anbefaller deg og varme den etter at du har bøyd den så den blir i den fasongen sånn noenlunde. Ikke dumt, hvor finner jeg nylonplater? :) Ser for meg et par andre bruksområder også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Du er sååå søt når du er spydig, men før eller siden må du da komme over det faktum at jeg ikke finner det interessant å støtte folk som tilsynelatende kun er på et diskusjonsforum for å promotere egne produkter, da helst ved å rakke ned på andre, være seg produkter eller personer. Når det er sagt, så var egentlig det med huntonitten og MDF-skjelettet en god idé. ;) Dette var en løsning jeg var ute etter, for det er jo enkelt og greit, og koster ikke stort heller. Takker for det! Men ærlig talt, om man ser bort fra din personlige økonomiske situasjon, kan du fortelle meg en annen grunn til at jeg heller bør kjøpe bøybar kryssfiner til 500,- fremfor å bruke MDF-skjelett med huntonitt (50,-)? Syns du bør prøve å ta på deg "I'm with Mr. Serious"-T-skjorta neste gang du skriver et innlegg. Det sånne guttunger som deg ikke skjønner er at man kan komme langt med å være litt hyggelig. Jeg fatter ikke hvorfor du må legge deg ut med alt og alle som prøver å tjene til livets opphold. Og siden du er på det "personlige" plan så kan jeg jo høre når du hadde tenkt til å levere tilbake kassa du lånte av meg? Jada jada, jeg vet at din bror har den nå, men det er faktisk irriterende med folk som snylter. Jeg har masse bøybar MDF liggende på jobben, som du kunne ha fått hadde det ikke vært for den griske holdningen din. Noen fordeler følger det med ved å forholde seg til proffesjonelle. Dette er ikke en forsvarstale for Pål "Earthquake", han kan svare for seg selv, jeg finner det bare så irriterende med sånne gjøkunger som roper "skal-ha skal-ha" men aldri skal betale for det. Mvh Dag Johansen "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 "en tekst som holder en mildt irritabel tone" Men jøss. Morten har kassa nå, ja, for han tilbød seg å levere den tilbake for meg. Han har vel hatt den i ganske mange måneder, for å si det sånn. Jeg leverte den til ham en god stund før jeg flyttet fra Skoppum, og det var i april. Ja, det var mitt ansvar å levere den tilbake, men ettersom du og Morten er kompiser, regnet jeg faktisk med at du ikke bare var klar over at han fikk den, men også grunnen til det - nemlig å levere den til deg. Jeg tror så den i Audien hans forleden (mener det er den JL'en står i, for han snakket om det), og regnet med han hadde lånt den av deg igjen. Når det er sagt, så skjønner jeg ikke hva denne diskusjonen har her å gjøre. Om du savnet kassa, så kunne du vel ringt, sendt en sms, eller en PM her (gratis) for å spørre, for jeg trodde ærlig talt du hadde fått den tilbake for lenge siden, så har ikke hatt noen søvnløse netter på grunn av den kassa, det må jeg innrømme. Det at jeg har sterke motforestillinger mot måten noen, inkl. Pål, driver business på, det må jeg få lov til å ytre idét vi lever i et fritt land. Om jeg har opptrådt som en klanderverdig kunde på noen måte, må dere gjerne få advare forhandlere mot å selge noe til meg. På samme måte som jeg råder folk til å sjekke prisene andre steder, helst i USA, før de kjøper noe i nettbutikker som deres, slik at de kan betale for ett produkt istedenfor to. Noe jeg på en måte forventer, er at uansett hvor mye du og kompisen din misliker meg som person, og forakter det jeg skriver, så syns jeg at dere som forhandler/importør med et ønske om å bli sett på som en seriøs gjeng, også bør kunne klare å filtrere hva dere skriver til andre på et offentlig forum. Eller? :wonder: Jeg hvertfall at dersom jeg representerte et firma, hadde jeg holdt meg for god til å være bråkjekk og frekk overfor en "guttevalp" som meg på et nettforum - selv om dere riktignok ikke står i fare for å miste kunder, da jeg tidligere har ytret at jeg aldri kommer til å kjøpe noe fra dere igjen, ei eller fra andre med kunstige priser (dere kaller det levebrød, jeg kaller det bevisst villedende markedspriser, noe som så klart er to sider av samme sak - alt etter øyet som ser). Har sagt det før, og jeg sier det igjen, hvis det er en importør/forhandler dere har mye å lære av, så er det Morel-Pål. Nå vet jeg ikke hva han sier om kundene sine privat (hehe), men det har ingen betydning, ettersom han har kløkt og fornuft nok til å utvise en respektfull tone offentlig, til tross for uenigheter på et nettforum. Han har også forstått hvordan man skal prise produkter, og jeg har ikke hørt den karen sutre om levebrødet sitt av den grunn. Entusiaster er og blir entusiaster, mens blodsugere kun tenker cash. For ikke å kun spy ut eder og galle, så syns jeg personlig at du er en kjernekar med peiling på hva du driver med, Dag, og at du tok det jeg skriver her (selv om det var til Pål) så personlig visste jeg ikke, og noe kunne nok høres vassere ut enn slik det var ment. Beklager den nedlatende tonen - men "Pål begynte"! :D Om det er noe annet personlig du eller Pål skulle ha imot meg, så er PM-innboksen min nylig tømt, og klar for nye meldinger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Noen fordeler følger det med ved å forholde seg til proffesjonelle. Henviser til mitt forrige innlegg, og ytrer samtidig en oppfordring om at enhver person som ønsker å bli oppfattet som profesjonell, også i det minste prøver å opptre som en. Skjønner du/dere hva jeg mener? Det er ikke profesjonelt å kritisere tidligere kunder, eller andre enkeltpersoner, offentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dag-Johansen Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Henviser til mitt forrige innlegg, og ytrer samtidig en oppfordring om at enhver person som ønsker å bli oppfattet som profesjonell, også i det minste prøver å opptre som en. Skjønner du/dere hva jeg mener? Det er ikke profesjonelt å kritisere tidligere kunder, eller andre enkeltpersoner, offentlig. Jeg kan ikke misslike deg som person, for jeg kjenner deg ikke. Jeg har truffet deg en eller to ganger og da virket du grei. Det jeg ikke liker er ditt korstog mot etablerte normer innen foretningsdrift. Jada, jeg vet det finnes andre måter å skaffe seg bilstereo på enn å handle hos "griske" importører og forhandlere på, men det er ikke uten ulemper. Når jeg snakker om profesjonalitet så snakker jeg for min egen del som møbelsnekker. De som er innom mitt verksted og kjøper mine tjenester vil sikkert si seg enig i at jeg ikke er en kjip person. Litt platebiter og kapp får man gjerne med på kjøpet, eller hvis man er innom får å ta en bilstereoprat. Dette handler egentlig kun om å være hyggelig, eller "rævsleiking" som du kaller det. Mvh Dag Johansen "Gimme the hammer... Naaaw not that one, the freakin' big one- I'll MAKE it fit!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Jeg vil ikke ta del i den personlige drittkastingen dere har "going on" her nå, men heller komme med et tips jeg lærte av min far da jeg var akuratt så gammel at jeg fikk ha egen kniv (noe som var skikkelig voksent): Kryssfinèer finnes i mange tykkelser. Siden du skal bruke dette som et deksel så er det kanskje godt nok med 3mm? Sett kuttdybden på sirkelsaga på f.eks. 2 mm (hvis plata er 3mm) så merker du opp med utregnede avstander og kutter spor som går paralellt i denne plata. Kortere avstand mellom kuttene = mindre radius. Så kan du legge den i bløt en stund for så å bøye den med den radiusen du skal ha. Kanskje en fordel å lage en jigg av noen plater med denne radiusen eller formen på slik at du kan feste plata til den og skru plata fast slik at den ikke flytter seg under tørkeprosessen. Denne krever jo en del sparkling i ettertid, men der kan sikkert Anders finne en fin sparkel til deg. Håper dette hjelper deg litt på vei. Mvh Pål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Dette handler egentlig kun om å være hyggelig, eller "rævsleiking" som du kaller det. Jeg hadde likt om du tok avstand fra personangrep, men biter merke i hvordan du unnlot å gi tilsvar til store deler av innlegget mitt. Det er forskjell på å være hyggelig og å drive rævsleiking, men det aller viktigste poenget mitt har ikke direkte noe med noen av begrepene å gjøre i isolert forstand - det jeg misliker er hvordan det kan virke som om noen forhandlere utnytter sin "maktposisjon", ved at de har noe en annen har lyst på til en veldig høy pris, og "bestikker" kunden til å gi dem positiv omtale ved at de gir kunden et kunstig prisavslag - fra blodpris til nærmere reell pris - og dermed direkte svindler seg til en rolle som "snille og hyggelige" når de i realiteten kun har rævkjørt kunden skikkelig! At DU gir kundene dine noen kapp o.l. gratis når de kjøper noe av deg, har selvsagt ikke noe med dette å gjøre, og dette er også slik det skal være - det er god kundebehandling. Personlig syns jeg god kundebehandling er at forhandleren tar seg tid til en faglig samtale, og at han har peiling på hva han driver med uten å virke nedlatende. Det er heller ikke noe problem å betale "full" pris på et produkt, det er jo rett og rimelig - men da må den fulle prisen gi inntrykk av at selgeren ikke ser på deg som et objekt han kan benytte til å tjene penger, men en kunde hvis har et behov som skal fylles i form av en vare. At han tjener penger på varen skal være en underforstått selvfølge, ikke drivkraften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr Golf 4 Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Hehe.Er det Jul I Tøyengata.:D Per.... Focal Beryllium - Audison Vrx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BoomBoxx Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Ja, det ar jol i tåyengata! :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Såså småbarn (kommer fra den godt mulig yngste i denne tråden), ikke la det utvikle seg til en heftig flamewar her. Saken er veldig enkel. Earthquake betaler faktisk for og prokalmere sitt firma her. Og da, hvorfor skal han ikke gjøre det når han faktisk betaler for det. Å ha litt selvironi er veldig fint, vet at veldig mange på dette forumet seriøst burde prøve det ;) Ikke være så kjapp i svingene Men nok OT: Bare ett forslag; hvis du får tak i en respektabel mengde Sake (Risvin, type Japansk) kan du la en eikeplate ligge oppi en uke eller to, da blir den like bevegelig som 1mm stålplater :) Leste om det i en reklame fra ett firma som lagde høytaler membraner. 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hadde du hatt et snev av begrep om hva det vil si å drive eget firma i dette landet så hadde vi kunne ta denne diskusjonen. Men med dine innlegg så beviser du gang på gang at bedriftslære var noe du skulket på skolen:) hehe Og vær grei å ikke sammenlign vårt firma med morel-pål (ikke negativt ment ovenfor morel), for han driver med dette på hobbybasis hjemmefra, vi har ansatte, leier kontor og stort lager. Det koster faktisk mye å holde et såpass stort lager som vi har. At du alltid lar din noe barnslige frustrasjon gå utover oss beviser vel bare gang på gang at dette er mer et personangrep enn generell kritikk. Men lykke til med basskassene dine:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dammed Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 sorry for off topic... Naginata: sake er sprit laget av ris, altså brennevin, holder godt over 50% til vanlig. ;) Så hvis han skulle dyppe en plate i brennevin så kan han like godt kjøpe en plate som kan bøyes fordi det koster like mye, såfremt at han ikke kan skaffe seg metanol da det er langt mer billigere enn sprit. :) Eier av en svart Toyota Celica T23 2000mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morten pettesen Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hadde du hatt et snev av begrep om hva det vil si å drive eget firma i dette landet så hadde vi kunne ta denne diskusjonen. Men med dine innlegg så beviser du gang på gang at bedriftslære var noe du skulket på skolen:) hehe Og vær grei å ikke sammenlign vårt firma med morel-pål (ikke negativt ment ovenfor morel), for han driver med dette på hobbybasis hjemmefra, vi har ansatte, leier kontor og stort lager. Det koster faktisk mye å holde et såpass stort lager som vi har. At du alltid lar din noe barnslige frustrasjon gå utover oss beviser vel bare gang på gang at dette er mer et personangrep enn generell kritikk. Men lykke til med basskassene dine:) Kjekkt da at, alle firmaer som starter hjemme i kjelleren å har kanskje nok plass til utstyr i garasjen bare er hobbybutikker. Da vet jeg at jeg ikke skal ta i bruk snekkere som som driver firma hjemme ifra med 1 ansatt. Han er tydeligvis ikke seriøs nok til jobben sin:doh Ligger i blindsona Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Earthquake Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Kjekkt da at, alle firmaer som starter hjemme i kjelleren å har kanskje nok plass til utstyr i garasjen bare er hobbybutikker. Da vet jeg at jeg ikke skal ta i bruk snekkere som som driver firma hjemme ifra med 1 ansatt. Han er tydeligvis ikke seriøs nok til jobben sin:doh :hvaskjera så dum du gjør deg selv nå, morten. Det må være flaut å skulle kverulere på så tynt grunnlag som du gjør nå. Du skjønner ikke forskjellen du?? Det er litt forskjell på en sneker som har en hammer og en pakke spiker og et firma som har lager for mange hundre tusen, eller?? Uansett så var poenget mitt at morel-pål har en jobb ved siden, så han trenger ikke leve av bilstereo i den grad jeg må, som kun driver med dette. Dere får ha en strålende dag:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg