Gå til innhold

Sub i hattehylla!! med kasse!

Ranger emnet


Trollet_

Anbefalte innlegg

har prøveoppkoblet sub i bilen nå (Honda accord)... utstyret er power acoustik FUBR-12

og en Power acoustik OV21600 amp samt 1,4 F kondensator osv...

 

 

lurte på om noen hadde erfaring med sub i hattehylla og kassa montert under?

og om lukka kasse egner seg eller bassreflex gjennom seteryggen?:)

 

takker for svar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brunerune

Kan vel få krøll med EU og da, med tanke på at du minskner bæreevnen til karrosseriet.. Hvis du skal skjære i dette da. Dessuten er det vel ikke så bra for magneten i elementet å stå så nærme karrosseriet? Rett meg om jeg tar feil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm....er jo bare ei blikk-plate med masse hull som går under hele hattehylla som er laget av noe papplignende:)

 

Det kan du jo prøve å si til biltilsynet...hehe. Det går greit med et par 6,5" å slikt, men skal du skjære ut hull til en 12" så må du jo slakte nærmest halve hylla.. Tviler sterkt på at det er noen god ide. Om du gjør det så sjekk med biltilsynet først for sikkerhets skyld. Eller så kan du vel kanskje høre med et Honda verksted om hattehylla er bærende konstruksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har prøveoppkoblet sub i bilen nå (Honda accord)... utstyret er power acoustik FUBR-12

og en Power acoustik OV21600 amp samt 1,4 F kondensator osv...

 

 

lurte på om noen hadde erfaring med sub i hattehylla og kassa montert under?

og om lukka kasse egner seg eller bassreflex gjennom seteryggen?:)

 

takker for svar...

 

Helt topp løsning, hadde det på min bil. Men beste løsning da er lukka kasse. (og det sier en bassport freak som meg)

 

mener Bilen din har nedfell bar rygg, så da må du set på hattehylla de, for event forsterkinger. tror du må lage en ramme rundt hullet du lager.

 

P1290004.JPG

 

P1290005.JPG

 

P3130002.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel mange som kjører med utkappet hattehylle. Min blir en sveitserost med tiden, skal prøve og klemme nedi 2 10" med kasse under.

Jeg skal sveise fast noen vinkel jern og diverse slik at konstruksjonen ikke blir svekket også skal jeg montere dempertårnstag bak....

Skal ikke så mye til før det bli like stivt som før du kappet ut ;)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bt, så spiller det ingen rolle hvor mye du har stivet opp rundt.

Har du kappet i karosseriet, så tar de deg for det.

 

Da snakker vi ikke me dem hehe;) har selv kappet bort hattehyllen så....

95 Golf 3

94 Audi 80 competition, oppe å går med megasquirt

85 Volvo 740

88 Volvo 740 delebil

87 Volvo 240 Stv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder bt, så spiller det ingen rolle hvor mye du har stivet opp rundt.

Har du kappet i karosseriet, så tar de deg for det.

 

Eh, jeg dro til biltilsynet med min bil.

Og dem sa det var helt ok, trengte ikke ekstra stivere, før kassa ble tatt ut mente dem.

 

Jeg har drivi med bilombygging, og derfor kappa i karroserier og rammer 100 vis av ganger, godt fint værgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår