Gå til innhold

Hvordan blåse opp dreneringslanger til soltak på audi 100

Ranger emnet

Gjone

Anbefalte innlegg

Etter å ha fått vann inn i bilen, og jeg klare å lokalisere at dreneringen til soltaket var tett, vil jeg lage en tråd om hvordan man kan blåse opp dreneringen.

Fra soltaket går det fire dreneringslanger. en slange i hvert hjørne. De fremre kan man blåse opp med kompressor når luka står oppe, da disse hullene synes. Men de bakre ser man ikke, da de sitter lengre bak.

Så det første man må gjøre for å komme til disse slangene er å fjerne baksetet. først sete puten, så sete ryggen. Ryggen er skrudd fast med to skruer i bunn. videre må man fjerne en splint på toppen av festene til nakke støttene. Så for å få vekk festene til nakke støttene, må man gå i bagasje rommet, her er det fire hvite tapper som sitter i metallplaten frem mot baksete. Disse presses inn og så kan man dra opp festene. Da er det bare å løfte baksetet opp og ut!

Så må man fjerne dekselet som går rundt det lille bak vinduet på Audi 100 sedan.

Så skru ut håndtaket oppe i taket, det man kan holdeseg i. Sitter med to skruer.

videre løsner man taktrekket, og man for se en slange som har en skjøt. Da tar man slangen fra hverandre og blåser med kompressor, til det er åpent.

Første steget har jeg ikke bilde av, da dette er ganske enkelt. bare fjerne sitte puten til sete, så fire skruer i bunn av seteryggen. før man fjerner splinten til nakke støttene. så videre til steg 2

steg2wg2.jpg

2. dette er den hvite tappen man kan se i fra bagasje rommet. trykk inn og dra festet til nakke støtten opp.

steg34kp9.jpg

3. dette plastdekslet må taes av for å få løsnet trekket i taket.

4. dette håndtaket må taes av, festet med to skruer.

steg5rp9.jpg

5. her er skjøten, hvor leksjen i min bil kom fra. den kobles bra her, og man kan blåse opp.

Håper denne tråden kommer til nytte

Erik

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider