Gå til innhold

Noen som er kjent med disse??

Ranger emnet

Ellingh

Anbefalte innlegg

12 Subwoofer - Rms Power 550Watt - Dual 4Ohm / BM Audio

Varenr: Z3-12DVC

Informasjon:

Vinner av IASCA(MX) i 2005 med ett resultat på 147,2dB på 1stk Z3-12DVC

For absolute superiority in handling and a matching awe-inspiring killer-look, choose only BM Audio Labs Z3 subwoofer to thoroughly fulfill your mission to the highest level.

Har desverre ikke bilder av subben, men du finner dem på Bs.

Er dette noe å satse på? å eventuelt ville en helix 1000.1 forsterker drive 2 slike?

Noen som har peiling???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke sakt noe om pris.. :P men takk for innskuddet.. men noen som vet noe om disse eller har erfaring med dem? kvalitet å hvor realistiske er disse 147 db?

altså hvor mye klarer en liten kar som meg å presse ut av 2 slike i en e34`?

kansje anbefaling av kasse og forsterker?

147dB bør ikke være umulig det, hvertfall ikke med 2stk. Vi spilte nesten 148dB med én billig Boxter 12". Men tviler på du klarer noe i nærheten av detta i en E34. Men det er vel ikke om å gjøre å spille høyest mulig vel? er vel et poeng at bassen er ren og pen å høre på:)

Men hva budsjett har du da? så kan jo folk komme med andre forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, er ikke ute etter 147 db.. men syntest det hørtest ut som litt vel mye for di subbene.

budskjettet mitt er ganske variabelt..hehe.. men skal jeg handle er det nesten kun pioneer jeg går for.

men jeg har 4 stykk av disse boschman subbene liggendes som er helt nye..

+ en helix 1000.1 forsterker.. så lurte på om det var muli å få til noe bra av dette. jeg er helt uviten til boschman merket.. så derfor spørr jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

neida, er ikke ute etter 147 db.. men syntest det hørtest ut som litt vel mye for di subbene.

budskjettet mitt er ganske variabelt..hehe.. men skal jeg handle er det nesten kun pioneer jeg går for.

men jeg har 4 stykk av disse boschman subbene liggendes som er helt nye..

+ en helix 1000.1 forsterker.. så lurte på om det var muli å få til noe bra av dette. jeg er helt uviten til boschman merket.. så derfor spørr jeg.

Hvist du allerede har de så er det da ikke værre enn at du prøver! Jeg er alltid skeptisk til merker som bærer preg av å være litt jalla, men for al del BM subben kan være grei den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det har litt jalla preg over seg, men det betyr ikke at det er dårlig.

greit nokk at der er stor forskjell på highend å lowend subbene, detter er vell i tilfelle en lowend tror jeg. men det betyr ikke at den ikke gjør den jobben den skal. å alt jeg lurer på er om noen har noe erfaring med disse/boschman .

om jeg skal drite i dem å kjøpe meg noen pioneer subber istede.. her er det litt snakk om pris også. om det er verdt det eller ikke..

Hvor mye klarer jeg å utrette me 1, 2 eller 4 slike subber i en bil?

Med eventuelt helix 1000.1 forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

joda.. men jeg sitter her med knuste tenner å knekt kneskål så jeg får ikke akkurat gjort så mye.. så jeg tenkte jeg skulle skaffe meg litt info.. å høre litt hva folk synst å tror.. å du virker fint lite særiøs... :P

Hehe ja da så.. vel seriøs er jeg nå stort sett alltid.. Har vert borti en BM forsterker å den var mildt sagt bare skrot! jeg mener det finnes mye bedre utstyr en BM i samme prisklasse. Den BM subben du har koster jo rundt 1400 kr. For den summen kan man få MYE annet. Dessuten blir BM solgt for småsummer på netthandelen.no...

Ta en titt på denne linken

http://debatt.sol.no/show.fcgi?category=7&conference=4000000000000366&posting=20500000001663400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. den klasse olsen ting ja.. det er igrunn et godt argument. men se bort i fra alt dette.. 1 2 eller 4 slike i en bil. å enten en helix 1000.1 eller en pioneer spl forsterker,. + batteri og muligens større dynamo .. får en utretta noe?

Lyd og trykk blir det garantert. Men hvor bra det blir er en annen sak..

Synes det er rart at det står at denne subben vant IASCA(MX) i 2005... Det eneste jeg finner som har spilt 147,2 i 2005 i IASCA er en i Stock devision 2 som har spilt 147,2 men det er bare 3 plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helix er gode forsterkere så bare kjøp d, men personlig kjøper jeg ikke BM utstyr i d hele tatt. aldri prøvd d så kan ikke begunne min uttalelse men har ikke troa på merket.

Men hvis du har 4 stykk så er d vel bare å bygge ei kasse på ca 90liter og smelle 2 av dem oppi og høre, verste som skjer er at du selger dem og putter inn noen Cadence eller Earthquake subber i hullene istedenfor hvis du ikke er fornøyd.

Gå for 2 subber du, 1 blir litt lite og 4 blir så mye dyrere, da må du ha mye mer forsterkerkraft, strøm osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider