Gå til innhold

Hvilken Weber-gasser er dette?

Ranger emnet


esbandos

Anbefalte innlegg

Er det den du tredde på Taunus'en..?

 

Edit:Nei,det var det ikke. Den der er en til tidlig Taunus/Granada...siden den ikke har bensinretur på gasseren. Og,den mangler chokespjell... ;)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det den du tredde på Taunus'en..?

 

Edit:Nei,det var det ikke. Den der er en til tidlig Taunus/Granada...siden den ikke har bensinretur på gasseren. Og,den mangler chokespjell... ;)

 

Er ikke den jeg satte på taunusen nei. Denne gasseren har stått på det innsuget jeg har på taunusen nå. Tidligere bilcross den også. Er automatchoke på denne gasseren. De 2 vanntilkoblingene der er til choken.

 

Hva ligger slike gassere på i pris sånn ca? Brukte..?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er automatchoke på denne gasseren. De 2 vanntilkoblingene der er til choken.
Jeg vet,hadde i en periode 12 sånne på hylla her...men du har fremdeles ikke spjellet der sånn at choken virker... ;)

 

Litt kverulant i dag jeg gitt... :)

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den armen som kommer opp rett ved siden av det sotete innsuget er armen som aktiverer choken... de 3 hullene som sitter henholdsvis i veggen rett ved siden av armen,i senterveggen mellom innsugene og i motsatt vegg er der hvor spjellakslingen er montert normalt... På bilcross så blir det ofte fjernet. Hvorfor aner jeg ikke,det hjelper ikke en dritt på flødet...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten spjell,så kan du like gjerne fjerne hele chokemekanikken...da er den bare dødvekt. Det er spjellene som får gasseren til å strupe lufta som går igjennom,sånn at suget fra motoren drar med seg ekstra bensin som trengs for en kaldstart...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår