Gå til innhold

Mk1 turbo

Ranger emnet

poitdexter

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring med hva slags motorer som er best å bruke til turbokonvertering av mk1. Har skjønt at g60 er fin å bruke, men går det å få den registrert med g60 og turbo???

Og holder 1,6 gti motoren til opp mot 300hk? evt. hva svikter(råder, veiv)?

Kom gjerne med råd og vink, har lite erfaring med vw(desverre) :rolleyes: :rolleyes:

På forhånd takk!

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

G60 motoren er fin å bruke til turbo konventering i Mk1 siden den allerede er lav komp.

2.0 16v motoren har nok et enda større potensiale.

Men å få noen av disse variantene godkjent i en Mk1 er noe vi i dette landet bare kan glemme. Desverre.:( :( :(

Med mindre du vil ta veien om TUV i tyskland osv......

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sliter nok med å få godkjent 1.8 16 v jo.

Tror nok du rett og slett kan glemme det. Det gikk for noen år siden, men ikke nå lengre. Ikke i Bergen ihvertfall, med de idiotene som bestemmer her:)

Og klarer du det, gi en lyd for de papirene vil jeg gjerne har kopi av:)

Ikke det at jeg trenger de til mitt nåværende prosjekt, men kommer nok til å handle fler MK1......

Grombiler får en aldri nok av:)

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske søke først, er regel nr 1.

en kort beskrivelse om hvor liten motoren er å hvor store de oppgraderte bremsene er, f.eks. skiver bak på golf1 :D

luftekanaler, instrumenter, og det som måtte stå i papirene.

legger ved papirer på ombygging 8v til 16v.

gjerne snakke med biltilsynet under ombygging og spør etter råd!

Jeg hadde ikke problemer mend min 83 gti, å ble nettopp godkjent en volvo duett som pickup 3 seter vist ville =o)

så ingen ting er umulig, bare være seriøs. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by EspenB

Du sliter nok med å få godkjent 1.8 16 v jo.

Tror nok du rett og slett kan glemme det. Det gikk for noen år siden, men ikke nå lengre. Ikke i Bergen ihvertfall, med de idiotene som bestemmer her:)

Og klarer du det, gi en lyd for de papirene vil jeg gjerne har kopi av:)

Ikke det at jeg trenger de til mitt nåværende prosjekt, men kommer nok til å handle fler MK1......

Grombiler får en aldri nok av:)

post-2454-13804852021061_thumb.jpg

Nissan primera GT 98`

Lenke til kommentar
Del på andre sider