Gå til innhold

"Ny" Granada! 2.3 Coupe

petrez

Anbefalte innlegg

Nettopp vært å henta hjem en fin gammel Granada, en '77 2.3l Coupe. Kom over en som virket fin på consulgranada.net forumet, og fullførte kjøpet/hentet den hjem i dag. Nydelig bil, 99% rustfri (kun litt på innsiden like ved tanklokket på bilen, skal pusses bort veldig snarlig. Motoren er i kjempegod stand, mye nytt, og går finfint. Ingen ulyder, går jevnt på tomgang, og drar godt. Så jeg er kjempefornøyd! Ga 15 lapper for denne, men da etter å ha gått i gjennom eu-kontroll på torsdag, uten anmerkninger... Den har noe senk, + litt overdimensjonerte dekk/felger.

Planene nå er å sette inn litt stereo (er akkuratt nå ingenting i den), pusse bort det lille av rust som er, muligens ta av hengerfestet (om det lar seg gjøre) og kanskje se om jeg finner noe krom-lister/fangere et sted. Synes det ser litt bedre ut enn det svarte som sitter der nå...

IMG_0906.jpg

IMG_0910.jpg

IMG_0909.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bil du har fått deg.. Skal du holde denne forholdsvis orginal, eller blir det prosjektbil? Bilen ser ut som den absolutt er verdt pengene du ga.. :D

hengerfestet kan du godt ta vekk. Hadde blitt litt finere bak da. :)

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at du skal holde den orginal. Er ikke så altfor mange granada coupe'er igjen på veiene, så fint at noen holder dem orginal.. :)

Du har ikke tenkt å tone/sote rutene heller? Tror faktisk det hadde blitt tøft med tonede ruter.

Har bilen rulla mye forresten?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hengerkroken skal jeg prøve mitt beste på å få av, men vet ikke om jeg kommer til å forandre så mye med potta... Får se, ikke førsteprioritering i alle fall.

Har vurdert litt med sota ruter og, men vil helst holde den så original som mulig, så er litt usikker akkurat der. Men tror det kunne blitt tøft.

Bilen har feit rompe ja :). FIkk en del fine blikk da jeg kjørte den hjemover fra Hamar... Er nok ikke flust med disse bilene igjen på norske veier i dag så...

Bilen har rulla rundt 250/260, men har visst hatt 2 motorer i den fra den var ny. Forrige motor gikk visst pga feil bruk av olje, eller noe i den duren. Siste motoren her er i veldig god stand, mye nytt, og har visst gått noe rundt 100, synes jeg selger sa... Skal prøve å få tatt flere bilder i morgen når det er lysere, så kan dere se mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er du som har godt av gårde med bilen. Er ivrig deltaker på consulgranada forumet, og så denne.

Fint at du lar den være nogen lunde orginal. Hvis du skal ha krom lister så spørr etter på consulgranada.net. Alltid noen som har der!

Hva slags årsmodell er det på motoren? 2,3 før 81 eller etter? Kanksje dumt spm, siden den er byttet..!?

Gleder meg til å se mer bilder.:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har desverre ikke peiling på årsmodellen til motoren, fikk ikke opplyst det. Kan alltids høre med han selgeren om han vet noe.

Takker for tips ang. krom lister! Selv om det ikke er en Ghia dette her, kunne jeg godt tenkt meg noen om de er hele og fine, gjør seg litt bedre med kromma lister/fangere på disse MK1'ene synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen, takker :). Noen flere bilder tatt i dag... Skulle vært originalt ratt da men, kanskje se om jeg finner noe et sted. Men ellers så er jeg ganske så fornøyd med den!

DSC00037%20(Medium).JPG

DSC00038%20(Medium).JPG

DSC00039%20(Medium).JPG

DSC00040%20(Medium).JPG

Første nå blir nok å sette inn stereo, som er bestilt. Så blir det å få fiksa på rustflekken ved tanklokket. Spørs om det blir noe mer før nyttår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider