Gå til innhold

Omega driftebil/vinterbil

Ranger emnet


TurboKnut

Anbefalte innlegg

Skjøta bil har ikke no med orginal nr 1 å gjøre lengere. Skjøta bil er skjøta bil..

Hvis folk ikke kan tolle inn som bruksbil kan dem la være å ødlegge dem hvertfall.

 

 

Det er så, men på den tiden var det mange smutthull som gjorde det mulig å ta inn biler uten å måtte betale avgifter. Det var helt vanlig å ha feks en BMW 316 som man skiftet ut litt deler på, så vips så hadde man en 325.

Jeg kjenner en som drev stort i å kjøpe gamle utrangerte ambulanser av typen Volvo 960 og Mercedes E-klasse. Så var det guttetur til Sveits og handle strøkne 960'er og store E-klasser med bøttevis av utstyr og dra disse bilene hjem. Så ble det byttet en innerskjerm eller reservehjulsbrønn, og så var det ned på Biltilsynet og få nytt vognkort.

Dagen etter var det fine annonser på Finn.no eller i lokalavisa på flotte, dyre biler som var helt lovlig bygget opp.

 

Det samme var det nok med den Omega'n som ble brukt som grunnlag for skjøtingen, - det var den norske bilen som ble "bygget opp" (her med en Lotus Omega). Det skulle vel egentlig stått i vognkortet den motorstørrelsen som den norske bilen hadde, men det var mulig å få gjort "noe" med det også den gang, så jeg regner vel med at det ikke står noe som helst annet enn Lotus Omega i det vognkortet på bilen som SøppelHugo hadde.

 

Det er en mann som alltid har hatt spesielle og fine biler, særlig Opler. Jeg husker godt den Omega 3000 han hadde. Bilen ble jo brukt hele året, også om vinteren. Og vintrene i nord-norge er hvite og uten salt (dvs mye snø), så for at bilen skulle ha det "bra" så demonterte han sideskjørt og bakfangeren - for der samlet det seg mye snø og is - pluss at det av og til er så mye snø at man må brøyte litt selv...

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Greit at den drar fra purken, men videoen er jo crappy da. Selv ikke i Sverige renner sekundene så raskt unna etter klokken 8 om kvelden.

 

var den eneste jeg bråfant å linke til så da blei det den.men hva har det å si om sek går fort,bilen bak vil å gå fortere.

No smoke,no fun!

Big bore,høykomp,porta topp,store ventiler,Yosimura rs3,modda rs38r,

spesial slipte ov 01 kammer,V&H powerpak,billet clutch+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i norge har den vært? var nemlig en her i traktene et par år, men ble solgt til fordel for escort cossie :P

 

Edit: glem det, fant det ut ;)

http://www.lotusomega.se/public_html/nordiccars.htm

 

Ikke helt up to date den svenske sida der..

Her er forresten ei side om nr 439 som en kompis av meg har..

 

http://www.lotusomega.no/

"Having a 9 second vag is like coming out of the closet: At first you surprise all your friends, but in the end you're still gay"

*Omega B1 TD. *Rekord C *Vectra turbo. *Omega B2 stv.

Håvard. TLF: 41408822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det måtte stå i vognkortet at bilen var uoriginal også på den tiden. Og at rammenr. fra donorbilen (altså den norske) skal stå innslått i karosseriet i motorrom og bagasjerom... tror jeg da.

Alpina B10 BiTURBO

-"If the Alpina Biturbo emerges in the rear view mirror, there is no escaping.!" Sport Auto- Januar 1990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. Drømme bilen dette! Ekte bmw killer :D

 

Ja, general motor hadde med hensikt å bygge en bil som gruste M3. Og enda i den dag i dag (nesten 17 år senere), vekker ordene "lotus omega" oppsikt. Hadde jeg hatt en skulle den stakkars personen som tenkte på å stjele eller skade den vært fingerløs:angelsmili:

As usual with cars:

Car owner: How fast can you make it go?

Tuner: How much you wanna spend?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

250 000,- for en Lotus Omega = Klipp&lim eksemplar. Pris importert med skilter i Norge er mellom 330-350 000, avhengig av innkjøpsprisen og moms.

 

Har hørt rykte om at nr 0001 skal være helt ihjæl kjørt... Mulig dette ikke stemmer

 

Ellers er jeg selv stolt eier at nr 0473 av totalt 0950 laget. Den er importert fra Sverige og kjøpt av Stefan (han svenske) Engström og det finnes noen snutter av blien min på hjemmesiden hans (bl.a. 312 km/t ned flystripa i Kallax)

 

Lotus_Omega5.jpg

 

LO_473d_Eng2.jpg

 

Motor er i vinter plukket ut og skal "renoveres" :blunk: . Håper å være ferdig i slutten av juni

 

-GK-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår