Gå til innhold

Få bort småriper i lakken. Hvordan?

Ranger emnet

Anderslien

Anbefalte innlegg

hvis du har flekk flaske i bilen farve.. så legger du først i lakk... ikke for mye, bare sånn at det dekker ripen.. så lar du dette tørke... så sliper du området for og få tilbake en jevn flate... med 2/3000 vannslipe pappir... rubber og polerer opp ommrådet. så skal du være i mål... hvis du gjør det nøye.. så blir det faktisk veldig bra....

kawazaki zx9R Ninja... :) (lappløs)

------------------------------------------

bmw 318I E-36 94 mod (solgt)

*signatur redigert pga regelbrudd*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du har flekk flaske i bilen farve.. så legger du først i lakk... ikke for mye, bare sånn at det dekker ripen.. så lar du dette tørke... så sliper du området for og få tilbake en jevn flate... med 2/3000 vannslipe pappir... rubber og polerer opp ommrådet. så skal du være i mål... hvis du gjør det nøye.. så blir det faktisk veldig bra....

Det er ikke sånne riper. Det er kun swirls eller noe som LLH sier. Sånne du ikke ser eller kjenner omtrent.

Hvor får jeg tak i de produktene som Cossyboy bruker? Ser han har skrevet bilxtra et sted, men jeg fant ikke noe på internettsiden deres om disse produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rubbing burde gjøre jobben!

Jeg tror faktisk ripene kom av rubbing... Fordi da jeg kjøpte bilen, så jeg ikke disse "ripene". Den var helt matt, så jeg rubba ned hele bilen og polerte den tre ganger, så ble den veldig blank og bra. Men da så jeg disse "ripene". Mulig de var der fra før altså, men jeg så de ikke da. Rubbingen jeg brukte var fra AutoGlym. Hvor mye tar profesjonelle å rubbe hele bilen og polere? Sånn som han Cossyboy gjør. For å få bort sånne swirls og alt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar 700kr!! for full rubbing og polering på "kveldstid" ;) Bruker Meguairs produkter... Skal du ha bort de ripene, så bør du bruke maskin ja, men ikke en sånn biltema maskin på 120 watt, men en skikkelig maskin (ser ut som en vinkelsliper, men har annen utveksling) og det er ikke bare å gyve løs, men med litt trening så får du det sikkert til... begyn med en litt grov pute, og ta feks bagasjelokket først, kjør på lav hastighet opp og ned, og side til side til det ser ut som rubbingen er borte, legg så på ett lag med polish for hånd, og fjern det igjen når det er tørt... Ble det ikke bra da, så må du gjøre det igjen.... Pass på over kanter på bilen, så du ikke kjører for lenge og går igjennom lakken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ripene kom av rubbing... Fordi da jeg kjøpte bilen, så jeg ikke disse "ripene". Den var helt matt, så jeg rubba ned hele bilen og polerte den tre ganger, så ble den veldig blank og bra. Men da så jeg disse "ripene". Mulig de var der fra før altså, men jeg så de ikke da. Rubbingen jeg brukte var fra AutoGlym. Hvor mye tar profesjonelle å rubbe hele bilen og polere? Sånn som han Cossyboy gjør. For å få bort sånne swirls og alt...

Turtle Wax repair kit. Du er fra Raufoss, Bilextra i Hunndalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider