Gå til innhold

Problem med tomgang på ET motor.

Ranger emnet

hipolehip

Anbefalte innlegg

Hei. Eg har nettopp såtte inn B230ET motor i 760en min og får den ikkje til og gå på tomgang. Når eg starter bilen går den rett på 1000 omdreininger i sirka 2 sekund og så spretter den opp på 3 tusen omdreininge og så dør motoren bare ut. Viss eg gir gass so klarer eg og holde den i live men får den aldri til og gå på tomgang. Det kan vere alt fra koblingsfeil til andre feil. Har også lagt ved eit bilde som viser ein føler - ka føler er dette og kva motstand skal den ha?

Takk på forhand.

Ole-Johan

SV400010%20(Large).JPG

Volvo 760 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vanntempføleren til motorstyringa, den som sitter til venstre for denne er til instrumentpanelet. Den som sitter til høyre er jo og til vanntemp, men vet ikke spesifikt til hva. kommer jo an på om det er originaltopp til blokka eller ikke. sånn sett er jo de to følerene til høyre brukendes om hverandre.

Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg hadde bytta om vanntempraturfølaren og start dysa men det er noe retta. kunne noko vorte skada av denne feilen? Motoren starta men går ikje på tomgong når den er kald, da må eg holde den i live med og gi gass med pedallen. Etter kvart som motoren blir varm går den på tomgang fra 500 til 1500 omdreininga. jaga opp og ned. smeller av og til litt i innsuget.

ka kan vere gale no?

Volvo 760 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har nesten samme feil som deg..

hvordan er bensinforbruket? Har du tomgangsregulatoren innkoblet?

Greier du å ruse motoren som du vil, når du har tomgangsregulatoren innkobla?

Den tempsensoren som står helt bakerst, er seriekoblet med kaldstart.

når motoren blir nok varm, så bryter den kretsen, og kaldstartdysa er ikke lengre innkoblet.

1996 Volvo 945 Racewagon

X 1986 Volvo 745 Racewagon

Framhjulsdrift : Vem fan springer med händerna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...