Corepower Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Hei Har tenkt å bygge meg en basskasse av 22mm sponplater og lurer på om noen har noen gode tips på i hvilke butikker man kan skaffe det, samtidig som at de kanskje kan kutte opp plater etter mål også? Hadde vært fint om noen visste av noe i området Stjørdal\Trondheim. ;) Er også litt i tvil om alt som trengs av materiale. Har nå bassrefleksrør, terminalinnganger, skruer og lim. Hvilke ledninger er det som brukes fra sub til terminalinngangene, signalkabler? Takker på forhånd for hjelp. Siter "I can accept failure, but I can't accept not trying." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar KRC Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 hør hos en møbelsnekker, de har billige materialer og kutter platene for deg! Siter Volvo 240 1991 b230f/ft turboprosjekt Volvo 142 - b20 - 1968 - Prosjekt Volvo 242 - b19 - 1975 Bruksbil/til salgs Kia Ceed TX - 2008 - 1,6CRDI - bruksbil Peugeot Expert - 2002 - 2.0 td - arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 det er vell vanlige høyttalerledninger de, signakabel brukes fra spiller til forsterker! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corepower Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Tenker på de som er inni kassen, det er også høyttaler ledninger?` Vet at det er det som skal kobles fra forsterker til kassen ja, men hvilke ledninger som skal være inni har jeg ikke peiling på. ;P Siter "I can accept failure, but I can't accept not trying." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Hvis du mener fra terminalen på kassa til subben så bruker du høyttalerledninger er vell greit å bare bruke de samma som er fra forsterker til terminal på kassa... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 samme innvendig som utvendig...høyttalerkabel! -kaje- var kjapp der! hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corepower Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Ahh, nå skjønner jeg litt bedre. Hadde tatt feil av signalkabel og høyttalerkabel jeg. *flau* Da blir det litt enklere å forstå, bortsett fra hvordan i hel... jeg skal få koblet på strømmen til spiller og forsterker da. Det er det verre med. ;) Er jo så trangt der inne. Siter "I can accept failure, but I can't accept not trying." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corepower Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Eller, trengs det bare strøm til forsterken? Så litt på denne; http://www.bassbrothers.no/byggetips/montering/forsterker/index.htm Der vises det jo at det skal gå strøm til cd-spilleren fra batteriet også, men er det rett? Det står ihvertfall ikke noe om det i manualen til forsterkeren. Hvis det er slik at strømkabelen skal kun gå til forsterker, og at det er bare signalkablene som trengs å kobles til cd-spilleren så burde jo installasjonen vært gjort unna på en grei tid. Eneste problemet er å få signalkabelen til cd-spilleren og strømkabelen fra batteriet til forsterkeren da. ;) Siter "I can accept failure, but I can't accept not trying." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-kaje- Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 du ska koble spilleren til til tenning slik att spilleren slår seg på når du har på tenninga å til batteri for att ikke alle innstillingene blir sletta (f.eks. radiokanaler) trur jeg da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Corepower Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Okey, fant nå ut at det kanskje var ett meget dumt spørsmål da en cd-spiller såklart trenger strøm. *banker hodet i pulten* Så den ledningen er nok lagt fra før av, bare jeg som klusser endel her. Siter "I can accept failure, but I can't accept not trying." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
melluh Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 enten finner du den originale strømforsyninga til spilleren, eller så trekker du opp ny strøm fra batteriet (konstantstrøm gjør at du kan bruke spilleren uavhengig av tenninga) . fra cd spilleren trekker du remote (som slår av og på forsterkeren), og signalkabler. forsterkeren trenger strøm fra batteriet, og den må jordes i egnet punkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg