Gå til innhold

Materiell til bygging av basskasse.

Ranger emnet

Corepower

Anbefalte innlegg

Hei

Har tenkt å bygge meg en basskasse av 22mm sponplater og lurer på om noen har noen gode tips på i hvilke butikker man kan skaffe det, samtidig som at de kanskje kan kutte opp plater etter mål også?

Hadde vært fint om noen visste av noe i området Stjørdal\Trondheim. ;)

Er også litt i tvil om alt som trengs av materiale. Har nå bassrefleksrør, terminalinnganger, skruer og lim. Hvilke ledninger er det som brukes fra sub til terminalinngangene, signalkabler?

Takker på forhånd for hjelp.

"I can accept failure, but I can't accept not trying."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, nå skjønner jeg litt bedre.

Hadde tatt feil av signalkabel og høyttalerkabel jeg. *flau*

Da blir det litt enklere å forstå, bortsett fra hvordan i hel... jeg skal få koblet på strømmen til spiller og forsterker da. Det er det verre med. ;)

Er jo så trangt der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, trengs det bare strøm til forsterken?

Så litt på denne; http://www.bassbrothers.no/byggetips/montering/forsterker/index.htm

Der vises det jo at det skal gå strøm til cd-spilleren fra batteriet også, men er det rett?

Det står ihvertfall ikke noe om det i manualen til forsterkeren.

Hvis det er slik at strømkabelen skal kun gå til forsterker, og at det er bare signalkablene som trengs å kobles til cd-spilleren så burde jo installasjonen vært gjort unna på en grei tid. Eneste problemet er å få signalkabelen til cd-spilleren og strømkabelen fra batteriet til forsterkeren da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enten finner du den originale strømforsyninga til spilleren, eller så trekker du opp ny strøm fra batteriet (konstantstrøm gjør at du kan bruke spilleren uavhengig av tenninga) . fra cd spilleren trekker du remote (som slår av og på forsterkeren), og signalkabler. forsterkeren trenger strøm fra batteriet, og den må jordes i egnet punkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider