s4nd3r Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Sett en pinne på en dyse, legg pinnen inni øret og HØR om dysene åpner.. ka for nokke?? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
740-geir Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 har du målt motstand i forkoblingsmotstandene?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjørn Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 ka for nokke?? Finn en lang pinne/tykk flis, sett ene enden inntil en dyse og putt andre enden inn i øret ditt - da vil pinna fungere som et slags stetoskop og du hører veldig godt om dysa åpner og lukker eller ikke. Altså bruk ei pinne som er f.eks 50cm lang og 0,5-1cm i diameter. Jeg bruker en sånn pinne som man bruker på 17.mai med lite flagg på som man har i hånden og rister! :yummy: Altså noe som fungerer slik som dette instrumentet på biltema: http://www.biltema.no/products/product.asp?iItemId=81909 Siter [ Volvo 242 -82 ] [ Fiat Uno Turbo -86 ] [ Ford Sierra Cosworth -91 ] [ Volvo 240 -83 ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 hehe. åja. slik ja.. :D er bare og trykke på en knapp, så bjynne heile motoren og tikke. du høre att alle ventilane opna sej, dysene okså. dei fungera. men de er ett kvart anna som er gale. enten er de den brytar en som er på gass spjelde, eller svinghjuls følaren. og vist det ikkje er det, så blir eg sur... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 du sku ha fått feilkode på begge de to.. går jo an å teste dise komponentene også.. hvis du leser og studerer en avsnitt i haynes boka står det hva du skal gjøre.. har aldri prøvd selv..men er fort gjort å dette av lasse for det er ikke så godt formulert hva du skal gjøre, syns jeg selv da Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 ja, eg skulla det. eg har ikkje studert ditta feilkode styre. han pappa som makka me de.. men det virka ikkje so vansklig.? får ut og prøve eg etter på.. :) sjå om eg finn ut nåkke. pøs regna i går, så eg gadd ikkje ut... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 jeg hadde lignende problem med lh2.2 spruten jeg hadde tidligere. og dær viste d seg at motorstyringene var gåene. har du prøvd å kobla fra luftmasse måleren og starta motoren i nød modus, veit ikke om d hjelper men d er verdt forsøket Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Bj Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Hvorfor ikke bare prøve med startgass?? Da ser du ivertfall om den mangler bensin. også har du sjekket register men har du sett så kam og fordeler virkelig er på plass selv om det star på merkene? husk at kammen har en splint som er latterlig denne kan ryke. Ta opp oljepåfyllingslokket og se så kammen står rett, sjekk samtidig svinghjulet i bakkant Det enkle er ofte det beste Enten feil register def bensinpumpe eller def svinghjulsføler tror jeg............ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krbarstad Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 ta å gå over alle kontaktene i motor rommet og sjekke at du har god kontakt. jegg hadde også problem med lh2.4 min med at den plutselig stoppa, trodde lenge at d var motstandene til dysene som begynte å bli defekte, men d som viste seg å være problemet var releet som er montert sidenav effekt boksen til tenninga, skal være atmed fram lykta på venstre side. kan sikkert forveksles med et lys rele siden at orginalt så ligger ledningsnettet til motor og lys i samme strømpe. men ta å prøv å lokalisere dette releet og sjekke om d funker, hvis d er defekt så får du rett og slett ikke anntydning til start. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 masse gode tipps.. :) jepp skall gjer det.. Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 du har jord? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v740b230f Skrevet Desember 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 8, 2006 eller har du sjekka at alle sikringene er hele? kan være så enkelt at en sikring har tatt kvelden som du kanskje har oversett... take a titt:op: Siter ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ -vw polo:S -200sx S13, E85 edition 320 RWD;) X Volvo 740 GL, 88mod. *godbilen* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2006 eller har du sjekka at alle sikringene er hele? kan være så enkelt at en sikring har tatt kvelden som du kanskje har oversett... take a titt:op: Va det eg me håpte på. men har sjekka og dobbelt sjekka. fing ingen som er defekt.. :( no har bilen snart stått ei veke. kansje like greit med ødlakt gear kasse. ligg på jamna 3500 4000 rpm... 90 130 kmt.. :) hehe.. 5000rpm 160- 170kmt bilen går mykkje bedre me 15" vinter hjul enn med tøflene... Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
s4nd3r Skrevet Desember 12, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2006 vor og hora litt no. fikk no fyring på motoren.. kom hallveis på prøveturen. ga på litt, og der stoppa jævelskape att... :( det som gjor att motoren ikkje starta, var spjeld brytaren, løyste den i fra og justerte den litt att og framm. du høre ett lite klikk inni den. og eg løyste den i frå i gjenn, og stilte den innat. men da gjikk ikkje det. fikk fader`n til og komme og slepe meg heim. så i mårga skall eg bestille ny svinghjuls følar, den såg litt slitt ut.. skall den ta ned på sving hjulet? eller ligg den akoratt oppfrå? Siter 1987" Volvo 740 turbo 1995" Chevrolet Silverado 2500 6,5l turbo Bil tråden.... Mob: 93262854.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Desember 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 13, 2006 Ta ut bensinpumpe relêt og se om det er brent , hvis det er tegn på at det er brent lodder du det og ser om dritten starter. Hvis den starter da bestiller du deg nytt. Har vært borti samme feilen en gang,starta i tide og utide men en gang var det helt dødt...fikk gnist og bensin men relêt styrer også en ventil som slipper bensin inn. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.