Gå til innhold

BARE problemer!

Ranger emnet

Aron88

Anbefalte innlegg

Nå har jeg fått nok...hatt bilen i kanskje en måned, og allerede har problem 3 dukka opp..

Først går venstre drivknuta, så plutselig går lambdasonen(usikker om det heter det), og nå har det kommi en lyd ut av motoren hver gang jeg kjører og aksler! er på en måte en lettere og lysere lyd enn akslererings lyden.. skraper på en måte!

Jeg har en passat 97 modell -1.8, og dennne har KUN gått 132,000!!!

Jeg er så møkk lei, og er meget skuffet over passat! jeg har ikke kjørt over 4000 omdrei, og jeg har ikke hatt bilen oppi mer enn 140, og så skjer alt dette!!!:fucku:

jeg veit drivknuta er et kjent problem..men faen da, er dette vanlig?? kjenner noen til disse problemene? er det noen som har opplevd så mye tull med en så "ny" passat på en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått nok...hatt bilen i kanskje en måned, og allerede har problem 3 dukka opp..

Først går venstre drivknuta, så plutselig går lambdasonen(usikker om det heter det), og nå har det kommi en lyd ut av motoren hver gang jeg kjører og aksler! er på en måte en lettere og lysere lyd enn akslererings lyden.. skraper på en måte!

Jeg har en passat 97 modell -1.8, og dennne har KUN gått 132,000!!!

Jeg er så møkk lei, og er meget skuffet over passat! jeg har ikke kjørt over 4000 omdrei, og jeg har ikke hatt bilen oppi mer enn 140, og så skjer alt dette!!!:fucku:

jeg veit drivknuta er et kjent problem..men faen da, er dette vanlig?? kjenner noen til disse problemene? er det noen som har opplevd så mye tull med en så "ny" passat på en gang?

Sikker på at den ikke har blitt rævkjørt før du kjøpte den?

Mmmm....Volvo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror egentlig du bare har vært ganske uheldig.. :P Har ikke opplevd å ha hørt om så mange problemer på engang på en bil som er gått såpass lite.. Greit det med drivknuten, det er jo slitedeler og kan ryke når som helst. Lambdasonden er jeg litt usikker på, å den skrapelyden er der når du akselrerer opp i fart? Kan ikke være noen lager i dynamoen f.eks?

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at den ikke har blitt rævkjørt før du kjøpte den?
nei, tviler..han bodde midt i oslo og var litt opp i åra :)

Tror egentlig du bare har vært ganske uheldig.. :P Har ikke opplevd å ha hørt om så mange problemer på engang på en bil som er gått såpass lite.. Greit det med drivknuten, det er jo slitedeler og kan ryke når som helst. Lambdasonden er jeg litt usikker på, å den skrapelyden er der når du akselrerer opp i fart? Kan ikke være noen lager i dynamoen f.eks?

kanskje det? må dynamo byttes da eller, koster dette mye?

den lambdasonden har vist ryki, den kontrollerer hvor mye luft som kommer inn med bensinen ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er dynamolagrene, tror jeg det er billigst å kjøpe en ny/brukt dynamo. Lagrene koster endel. :)

Lamdasonden kontrollerer hvordan luft/bensin-blandingen er ja... :)

Hvor lenge kan man kjøre med dårlig dynamolager? har samme lyden/problemet med min.

Volvo V40 1.8 Sport Edition 2004mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sikker på hvor lenge man kan kjøre med det.. Når lagret er helt gåen, lader ihvertfall ikke dynamoen. Det har jeg fått erfart. du merker forsåvidt at dynamoen er gåen også. Om den er ny og skal lade på f.eks 14.00V og du har den lyden, å måler dynamoen og den lader 12.32V, er det jo et tegn på lagrene/børstene...

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har funni ut hva den lyden er..er da ikke noe dynamo, lol! er hull i potta..!

jeg gikk utafor mens den sto på tomgang og hørte at det var en lyd som minna jævlig om hull i potta, fant sånn ca hvor det var..la en klut under! og bingo..den var køl svart :P

faen..sikker noe stein sprut eller rust :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm.. Da var det ikke den lyden jeg tenkte på da.. Er litt lydforskjell på hull i potta og lagrene i dynamo.. :P Vanskelig å si hva det er ut i fra lyden du beskriver med ord. :b

Men fint at du fant feilen da. Mest sannsynlig rust vil jeg tro.

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider