Gå til innhold

Golf 1 MX 1979 modell

Ranger emnet

Cheron

Anbefalte innlegg

• Svar 80
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Liten oppdatering.. kjørte bilen til og fra VACN hovedtreff i helgen, totalt 70 mil uten problemer av noe slag. Vurderer som sagt å selge bilen, og her er det som er gjort så langt:

Bak: Bakstilling er sandblåst og lakkert, og montert nye hjullager, bremserør, bremsesylindre, bremseslanger og bremsesko (tromler var omtrent ubrukt) Reparert hjulbue på venstre side, reparert hjulbue høyre side (ikke gjort ferdig når jeg fikk den), sveiset igjen hull i innerskjerm bak tankpåfylling, pusset ned bensinpåfyllingsrør og lakkert på nytt, sandblåst begge kanaler på utsiden og langs kanten på innsiden, kjøpt inn og montert ny bakre eksospotte (den som fulgte med var til Golf II),

Foran:

Kjøpt inn ny venstre forskjerm, begge forskjermer grunnet innvendig og utvendig (ikke så bra utvendig siden det ble gjort i all hast før treff) montert nyoverhalte bremsecalipere fra GTI foran, med helt nye Brembo skiver og bremseklosser, og montert nye bremseslanger.

Ellers:

Sandblåst endel punkter med rust på. Samlet inn smådeler som manglet, som f.eks. skjøtelist til kromlist på bakrute, gummilist til vannkasse, deksel over vannkasse og varmeapparat, nytt taklys innvendig, pluss krom speil, krom dørhåndtak, krom navkapsler, krom grill og et takstativ i høyglanspolert alu. Har kjøpt inn helt ny frontspoiler også, samt skaffet den manglende knotten til originalradioen

Hva som står igjen:

Hull i høyre A-stolpe må punktes igjen, samt at begge hjørnene på frontplate må byttes. Frontplate har jeg jo liggende. Ellers må grunninga som jeg la over sprøytesparkelen pusses ned, og ellers er det bare tilpassing av forskjermer og pussing før lakk. Har også stabilisatorstag foran fra GTI liggende som ikke er montert ennå. Bilen skriker etter gewinde, og det fortjener den :)

Sånn så den ut før helgen:

Brunella019.jpg

Brunella-016x.jpg

Brunella018.jpg

Brunella006.jpg

Brunella005.jpg

Brunella002-1.jpg

Brunella014.jpg

Brunella002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg har fått med meg at du ønsker deg GTI er mitt forslag: Gå amok i delehaugen til Anders M her på forumet (han har en komplett GTI og mere til) og putt teknikken i Brunella. Diskret bil med blankt listverk, men også passe mye ork er alltid like trivelig;). Du er jo allerede godt i gang med å få et kjernesunt karosseri, så mer kjørevennlig teknikk vil bare bli et gode.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...