Gå til innhold

Når skal årsavgift, og trafikkforsikringen fornyes?

Ranger emnet

soloking

Anbefalte innlegg

Eier av registrert kjøretøy må betale inn årsavgift innen 15 mars.

Fra og med 2007 blir denne datoen endret til 20. mars, siden trygda kommer denne dagen, og det har vært et problem tidligere at årsavgifta faller 5 dager før ny trygd kommer. :)

» [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004

» [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt

» [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt

Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsikringa løper mellom hovedforfall (Den datoen du tegna forsikring, men du kan nå skifte forsikringsselskap når som helst iløpet av året pga nye regler). Årsavgifta skal som sagt betales innen den nevnte dato i Mars når bilen var registrert på deg pr 01.01.07 for 2007. Du kan forøvrig slippe unna om du vraker bilen (leverer til vraking) og gir bevis på det til trafikkstasjonen innen den nevnte datoen i Mars. Vraker du den tom senest 31.06.07 får du refundert 50%

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det må vise bevis til trafikkstasjonen på at den er vraka..?

Mener kravet slettes automatisk når vrakplassen melder inn vrakingen, og trafikkstasjonen har egentlig ingenting med årsavgifta å gjøre, det er det Tollvesenet som har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra og med 2007 blir denne datoen endret til 20. mars, siden trygda kommer denne dagen, og det har vært et problem tidligere at årsavgifta faller 5 dager før ny trygd kommer. :)

Vil det si at man kan vrake bilen 20.mars og slippe årsavgift?

Vraket min 15.mars i fjor og da gav jeg ikke beskjed til noen for å slippe årsavgiften. Men det kan gå litt tid før tollvesnet får registrert det, så du kan få ei purring men den trenger man ikke bry seg om.

1996 850 R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil det si at man kan vrake bilen 20.mars og slippe årsavgift?

Uten at jeg garanterer det, så vil jeg tro det vil være slik, ja.

Dette er hva Tollvesenet sier om saken;

"Forfallstidspunktet for årsavgiften er endret fra 15. mars til 20. mars fra 2007."

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at jeg garanterer det, så vil jeg tro det vil være slik, ja.

Dette er hva Tollvesenet sier om saken;

"Forfallstidspunktet for årsavgiften er endret fra 15. mars til 20. mars fra 2007."

:)

er korrekt, i fjor skrota vi en bil som ikke var betalt årsavgift ,den15 mars, leverte bare inn skilta, og hørte aldri no mer om årsavgiften. er vel automatikk i sånnt vil jeg tro

BMW e36 320i - 92 Mod

[x]Corrado G-60 - 89 Mod

[x]BMW E30 323i -85 Mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider