Gå til innhold

Proskjekt Volvo 240

Ranger emnet

Lundberg Performance

Anbefalte innlegg

Hei, tiligere i høst så trillet min andre bil inne i gården hjemme. og nå skal den få seg en liten finish..

Lager nå en tråd om proskjektet som jeg driver med, det er en 87mod Volvo 240GL.

Info om bilen:

Motor B230K

116HK

Servo? Nope!

Rust? ja det finnes...

Farge Blå

4trinns M45 kasse

Jeg er i militæret for tiden, men håper på å få gjort en del i julepermen.

Det som jeg skal gjøre er:

Sote rutene [Gjort]

Modifisere Grillen

Bygge anlegg. [Delvis gjort]

Lesjøfos 40mm senk

Sette over vinterdekk på sommer alu felg

Hvite blinker foran, bak blir til sommern

Mulig det blir lakkering til neste sommer(Noen som har forslag til farge??)

Kan begynne med anlegge..

Det består av:

Pioneer DEH-P4800MP headunit

Pionner TS-G1049 front høytallere

JBL Decade T595L 6x9 i hatthyllen

UScarvor 800w Forsterker til Hatthylle høytallerne

2x12" Swiss Audio SW121W (2x4Ω) 800w

PPI Forsterker på 1200W til subbene

American Eagle Audio 1f kondensator

Har en kasse til bassene, men den er ikke i rett volum til bassene, så i julen skal jeg lage en ny kasse som skal stå under hatthyllen med ett 4"bassrør oppe i hatthyllen. Bygge bilder kommer!!!!

DSC00035.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut den tralla der.. Men jeg synes at du burde få deg svarte lister rundt frontruten evt bakruten om du ikke har, og svarte lister rundt lyktene siden du har de andre listene svarte.. :)

Hvilke felger er det du har på det bildet der forresten?

Hva mener du med å modifisere grillen? Fjerne emblem?

Ellers er det en grei bil. Så ganske velholdt ut egentlig. Fortsett med flere bilder. Det liker vi! :D

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen)

1975 Volvo 242L Prosjektet

1980 Volvo 244DL Harryvogna

1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut den tralla der.. Men jeg synes at du burde få deg svarte lister rundt frontruten evt bakruten om du ikke har, og svarte lister rundt lyktene siden du har de andre listene svarte.. :)

Hvilke felger er det du har på det bildet der forresten?

Hva mener du med å modifisere grillen? Fjerne emblem?

Ellers er det en grei bil. Så ganske velholdt ut egentlig. Fortsett med flere bilder. Det liker vi! :D

Mulig jeg skaffer meg svarte lister rundt rutene ja, eller lakker de som er der, Felgene er ukjent, disse blir vinter felger, og satser på 17" felg til sommer.

Grillen tror jeg at jeg skal fjerne volvo merket så den blir helsvart eller med netting grill....

skal ta flere bilder av bilen når jeg kommer hjem..

Mvh

Torstein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke felger skal du ha til sommeren da? Hvis du bare fjerner emblemet, vil du jo få et søkk/avtrykk etter emblemet noe som ikke er pent. Sats heller på en org helsvart grill. Mye penere. :) Netting tror jeg blir for harry.. :p

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke felger skal du ha til sommeren da? Hvis du bare fjerner emblemet, vil du jo få et søkk/avtrykk etter emblemet noe som ikke er pent. Sats heller på en org helsvart grill. Mye penere. :) Netting tror jeg blir for harry.. :p

Var skeptisk på netting grill jeg og, felgene til neste år blir kanskje 8x17 Rondell super dtm, eller Compmotive MO 8x17", eller Eiker E1 7,5x17"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23k? hmm.. Du har ikke lyst å donere bort litt av den summen der til meg? :p

Uansett, tilbake til topic. Har du tenkt noe trimming/motorbytte etc?

hehe, mulig har litt lyst til og sette inn en B230fk, men har ørt at det er myye styr med lednings nettet. men men vi får se..

Vet du av noen svenske sider der det ligger ut brukte volvo motorer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye styr med ledningsnett egentlig. Klart det er litt jobb å sånn, men kan man det man holder på med, er det ikke stort vanskelig.

Eneste siden jeg kan komme på er blocket.se... Bruker å ligge endel ute der.. Ellers så får andre volvofanatikere komme med linker.. :P

1993 Audi 100 Avant 2.8Q

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så mye styr med ledningsnett egentlig. Klart det er litt jobb å sånn, men kan man det man holder på med, er det ikke stort vanskelig.

Eneste siden jeg kan komme på er blocket.se... Bruker å ligge endel ute der.. Ellers så får andre volvofanatikere komme med linker.. :P

Har en kompis som har satt en B230Fk inn i en 740 TIC, skal høre om han har noen tips og komme med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider