Gå til innhold

Hvor mye Hester er det og hente=?

Ranger emnet


Sæther Racing

Anbefalte innlegg

Teoretisk så skiller det ikke stort mellom et alu race-svinghjul og et blytungt orginalt,hk-messig... 4 hk på en 1000-hk motor,med 600 rpm/sek akselerasjonsrate på dynoen.."steady-state" så skiller det ikke noe som helst.. Om noen fiser i dynorommet så skiller det mer...nesten rart at man kjenner så mye forskjell. :)

 

Men,det er jo som du sier,motoren kommer seg raskere opp i det effektive arbeidsområdet...det er det man kjenner... Nå er det natta kjenner jeg...

Fast and cheap = not reliable

Cheap and reliable = not fast

Fast and reliable = not cheap

 

Suzuki GSX-R1100'86, nå GSX-R1342 Turbo/IC/EFI. 326 hk/184 Kg = 1.77 hk/kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man burde være forsiktig med å bytte ut reimskiva frempå veiva; svært mange h00ndaer som får en ultralite-aluminiumklump frempå der har en lei tendens til å enten knuse tannhjulene i oljepumpa i tusen biter eller å spytte ut rådelagrene. Resonnans (og spesielt på en rekkesekser) er litt av en bitch å holde kontrollen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår