Gå til innhold

Nå har jeg bytta storfôringene bak

Ranger emnet


optima

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hei alle sammen

 

Opelfanatikeren: Satte du inn originale igjen? Da ser du vel at du har 2 stoore slisser i den allerede altfor myke gummien. I polyfôringene som er mye fastere i fisken er det boret 4 små hull.

Før byttet så ville bilen plutselig "stikke av" til høyre/ venstre, og man måtte så ratte en del for å "hente den på plass igjen. Greide rett og slett ikke å holde rattet i ro. Nå holder jeg rattet i ro med enkelhet og den går gjennom svinger og ujevnheter i veien som en lek. Den er blitt mer stumpete, slik at du merker hullene litt mer enn før, men det har den bare godt av synes nå jeg da.

 

Sæther Racing: Neida, forholdsvis enkel jobb, litt bal å få de ned, og så blir man forferdelig grisete av tectylen man kliner på underveis. Ellers så er det en kurant affære. 3 bolter i et deksel og 1 gjennom dekslet og foringa.

 

classic: Nå er det Omegan jeg har bytta på, og den har jeg opplevd som litt trøblete på veien, men nå har jeg ihvertfall fått smaken på polyfôringer. De koster litt, men sies å skulle holde ganske mye lenger.

 

cosworth87: Det er ikke så mye pes å skifte de, les svar lenger opp. De kosta 1400+ frakt og oppkrav. Nummeret til han er: 915 64 650.

 

Tenker på å bytte resten av fôringene bak til poly også, men de må vel presses ut så det får bli litt senere.

 

Har svart etter beste evne.

 

Optima

 

 

Det følger med verktøy til å skru ut de gamle foringene, så du trenger ikke presse..

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om det ikke følger med i alle sett, så er det ikke noe hokuspokus. Det er rett og slett et rør som går på utsiden av foringen og en som presser på foringen med en gjengestang igjennom. Så skrur man det ut. Skal ikke store fantasien til! Det eneste er at man må ha litt tykkvegga rør. Disse foringene kan sitte noe helt vannvittig. Jeg brukte presse på de første jeg byttet, og måtte presse med nesten 4 tonn for å dytte dem ut...

 

Nei man trenger ikke ta ned bærearmen om man skrur den ut selv. Skal man bruke presse, så blir det straks mange timers jobb!

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. du som hjuadde litt peil på de verktøyene... du harikke noen tegninger med mål av verktøyet for å bytte de foringene. samt hjullager??

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta bare mål på utsiden av foringene og mål på beste mulig anleggsflate på selve foringen. Så skaffer du deg to ca 10cm lange rør som har disse dimmensjonene. Så bruker du to plater med litt godstykkelse og borer et 11mm hull i senter av hver av dem. Kapper til en gjengestang. Så setter du røret med størst dim på baksiden av foringen, det minste på framsiden. Eventuelt sveis fast de platene i hver av dem. Tre gjengestangen igjennom med muttere på hver side og skru dem ut! (om du skjønner hva jeg mener..)

 

Hjullageret går det ikke ann å få ut uten å ødelegge det. Svegeringen som låser sitter på innsiden av hjulnavet og der kommer man ikke til. Her må man enten bruke en skrustikke eller presse for å presse ut hele greia. Så må du presse på det nye hjullageret igjen.. Dette kan du greit bruke en kraftig skrustikke til også.

 

ps beklager om dette er litt ufulstendig forklart. Sitter og spiser middag og madammen er ikke særlig blid for at jeg sitter her!:D

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm... men hvordan spessialverktøy er det de snakker om på opel da? til hjullageret altså.. fått bytta venstre side bak. men føler på meg at høyre kommer snart. hehe..

2012 octavia 2.0 tsi RS

x)2007 Octavia RS x)2009 Skoda SuperB x)05 octavia tdi. 96 Astra F2.016v CDX. 94 Omega B 2.0,16v automat. Omega B 2,5v6 automat Citroën Saxo VTS.Octavia 04 1.9tdi "RS". 96 Omega b 2.016v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår