T_A_H Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Driver og bygger stereo med 15 mm MDF. (skal ha 2-3 lag på kassene, ja..) MEn da jeg skruer skruene nedi, deler eller sprekker plata.... Har til og med borra hull til skruene..... Hvordan skal jeg ordne det til for at de IKKE skal sprekke? Må jeg bytte til spon på de minste plate-bitene? Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Kan du ikke bruke tvinger lim og spiker? Spikerpistol Siter Bilforumet.no Administrator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janson Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Pre-drill hullene med borr som er noen mm mindre enn skruene du bruker, så ordner det seg nok edit: hmm, ser at du allerede har prøvd dette... kanskje du brukte for små borr. prøv med noen som er 1-2mm mindre enn skruene.. Hvis ikke det funker så får du vel bare drite i skruene og heller legge det som skal limes i press ved bruk av tvinger eller vekt Siter Of all the things I've lost, I miss my mind the most. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Desember 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Ok..... Har ikke spikerpistol, men old-school-måten fukner vel den og? dvs hammer. Hvordan lim skal jeg bruke? kontaktlim? Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Typhon Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Vanlig trelim funker fjell... Siter Mvh Tony Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Janson Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 Jupp. Kjøpte ekspanderende trelim til min kast-inn-basskasse, og tror ikke den ryker i skjøten akkurat =) Siter Of all the things I've lost, I miss my mind the most. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Andre Skrevet Desember 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 3, 2006 vanlig trelim som typhon skriver holder leeeeeeenge Siter Mitt Opel Astra prosjekt Listen to your music, not your speakers Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Flott! Da smeller jeg det sammen med det;) Og til slutt forsterker jeg det med noen hjørner, så er jeg heeeeelt sikker. Takk for gode svar! Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiritus Sancti Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 har du 3mm skrue skal du bore først med 3mm bor. Hvis du bruker mindre bor enn skruen, nøster skruen i den øverste plata. Og den øverste plata blir ikke skrudd like hardt fast som hvis du du hadde bora med et større bor. Det er heller ikke dumt å lime i skjøtene. Hvis det forstatt blir et problem burde du heller bruke 15mm kryssfinér enn den ræva spon greia.. Hvis du skjønte? Siter -1987 Bmw e30 "m3", prosjekt -1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt -1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt x1991 Bmw e36 316 vinterbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T_A_H Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Ok.... Tror jeg skal prøve litt av hvert... Er en del bygging, serru... Prøvde idag med småspiker og trelim, og det blir ganske holdbart. Men kjøper noen skruer som matcher boret på lørdag:D Skrur jeg og limer til doble plater tror jeg også de ikke har så lett for å sprekke. Siter Mvh Tore VW Golf II Vr6 prosjekt VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =) 79' Golf LD, søndagsbil VACN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg