Gå til innhold

MDF-plata sprekker :(

Ranger emnet


T_A_H

Anbefalte innlegg

Driver og bygger stereo med 15 mm MDF. (skal ha 2-3 lag på kassene, ja..) MEn da jeg skruer skruene nedi, deler eller sprekker plata.... Har til og med borra hull til skruene..... Hvordan skal jeg ordne det til for at de IKKE skal sprekke? Må jeg bytte til spon på de minste plate-bitene?

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pre-drill hullene med borr som er noen mm mindre enn skruene du bruker, så ordner det seg nok

 

edit: hmm, ser at du allerede har prøvd dette... kanskje du brukte for små borr. prøv med noen som er 1-2mm mindre enn skruene..

 

 

Hvis ikke det funker så får du vel bare drite i skruene og heller legge det som skal limes i press ved bruk av tvinger eller vekt

Of all the things I've lost, I miss my mind the most.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har du 3mm skrue skal du bore først med 3mm bor. Hvis du bruker mindre bor enn skruen, nøster skruen i den øverste plata. Og den øverste plata blir ikke skrudd like hardt fast som hvis du du hadde bora med et større bor.

Det er heller ikke dumt å lime i skjøtene. Hvis det forstatt blir et problem burde du heller bruke 15mm kryssfinér enn den ræva spon greia..

 

Hvis du skjønte?

-1987 Bmw e30 "m3", prosjekt

-1987 Bmw e30 2 dørs banebil prosjekt

-1997 Toyota HiAce 2,4D Turbo arbeidshest

x1993 Bmw e36 318i, widebody prosjekt

x1991 Bmw e36 316 vinterbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.... Tror jeg skal prøve litt av hvert... Er en del bygging, serru... Prøvde idag med småspiker og trelim, og det blir ganske holdbart. Men kjøper noen skruer som matcher boret på lørdag:D

Skrur jeg og limer til doble plater tror jeg også de ikke har så lett for å sprekke.

Mvh Tore

VW Golf II Vr6 prosjekt

VW 411 variant: Fram i lyset etter golfen =)

79' Golf LD, søndagsbil

VACN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår