Gå til innhold

pruppern:77' 242 gatebil prosjekt. MOTOR MONTERING PÅGÅR! NYE BILDER!

Ranger emnet

pruppern

Anbefalte innlegg

får vel lage en tråd om tralla mi da:klovn:

Dette er en volvo 242L 1977 modell som jeg fikk av min svigerfar.Den sto bare på jordet og gjorde ikke nytte av seg.Når jeg hadde tatt den med hjem så jeg den manglet myye deler både til interiør motor og lykter.ingenting av det elektriske funket.Men bilen er faktisk bra for rust.får legge ut noen bilder av hvordan den så ut og hvordan den blir:

Glansbilde006.jpg

b19a242.jpg

Glansbilde007.jpg

ikke akkurat peneste kjøretøyet i verden nei.

så skjer det ting får kjøpt inn lykter og diverse b19 motoren hivde jeg ut og satte i en b200k. sjønner ikke hvorfor en b200k men

b200girkasse.jpg

motoren skal strax puttes inn

b200min.jpg

her er motoren akkurat putta i.Det ble forgasserturboplaner og store droømmer der.

joda gikk greit den men andre dagen havarerte den pga antagelig vis litt for hard bruk så da er det vel bare å ta den ut igjen, men først må jeg få tak i ny motor.Lette ca 2 måneder så reiste jeg å henta denne:

1137907-bilde1-dsc01194.jpg

En b21ET med alt jeg trengte av utstyr.Selgeren sa den var justert og bremsa 207hk men kan ikke sjønne det for turbotrykket er 0,5 bar.

DSC00006.jpg

Her skal strax denne motoren puttes inn i bilen min, jeg som står i bakgrunn med umbro genseren.Har egentlig ikke så mye bilder gjennom prosjektet så langt, men legger innpå det jeg har.

bfhjhjjjjj.jpg

Som døkk ser, motorn passa neddi:D tok ca ei vikku før e fekk ordna skikkelig med alt så var det ut å prøve.gjikk faktisk ganske godt.

tttt_edited.jpg

nå ser den slik ut bare med 15" penta felger,har pussa og lakkert litt her og der,det meste virker.hjemmelaga skilt også med kallenavnet mitt på.hehe.mere kommer etter hvert.bare å spørre å komeneter:batman:

1977 volvo 242 turbo

1990 Strøken BMW 320i 2 dørs (turbosekser kommer)

1989 BMW ALPINA B6 3,5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 397
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest brunerune

Seriøst, fatta halvparten av det du skreiv her ..

"Fått lakt ut prosjekt au nå ra. Ja da fer e vel lægge ut et par bilde tå att dessa gesellæn skruve da evon"

BOKMÅL ER EN FIN BIL :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det her..

Men som påpekt før meg, så er bokmål fint å skrive når du skriver på et offentlig forum.

Og bare av ren nysgjerrighet, kan du oversette denne setningen for meg? :P

"Fått lakt ut prosjekt au nå ra. Ja da fer e vel lægge ut et par bilde tå att dessa gesellæn skruve da evon"

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser bra ut det her..

Men som påpekt før meg, så er bokmål fint å skrive når du skriver på et offentlig forum.

Og bare av ren nysgjerrighet, kan du oversette denne setningen for meg? :P

Lykke til videre :)

"fått lagt ut prosjektet nå da. Ja får vel legge ut et par bilder av pøblene som skrur da" ;)

Bilen ser bra,no videre planer?

Omega A 90

Ascona B 78 - prosjekt

Omega B 94 16V - selges i deler! Send pm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

" OBS: Nye regler for prosjektforumet. LES DETTE før du lager en ny tråd

For å få en litt bedre oversikt over prosjekt forumet har vi utarbeidet noen nye regler og standarer. Vi har nå skrudd på muligheten for å bruke HTML koder i prosjektforumet.

Bruk rating, øverst til høyere ser du det står 'Ranger tråd'. Her kan du rangere tråden etter som du liker prosjektet. Når man da senere leser i prosjekt forumet kan du se et samlet resultat av rangeringen i form av antall stjerner.

REGLER

§1 Alle prosjekt tråder skal ha lik type tittel.

brukernavn: Biltype - Prosjektnavn

Eksempel:

Marius : Nissan 200sx S14 - S14,5 prosjekt

Alle plikter selv og forandre sin tittel til det nye systemet.

TIPS! Nå kan du endre tittel selv ved å redigere første innlegget ditt!

§2 Det første innlegget i tråden skal ha bilder av bilen og forklaring på hva som skal gjøres.

§3 Det er ikke lov å missbruke muligheten for å bruke HTML kode i prosjektet sitt. Dette vil føre til 3 mnd utestengelse fra forumet

"

Så bare bruk edit på første posten din i topicen, endre navn der, så går det nok så bra så :)

Forresten, beklager at jeg maser om dette, men vil at bilen din skal bli her ;),.. Kanskje du gir meg inspirasjon til å skru litt :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider