CoaSlip Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Orion89: Det er et kjent problem at man sitter "inni" kassen i bil og at dette kan lage problemer. Spesielt på "tette" biler , men å si at man ikke trenger kasse i en bil er ikke helt saklig. Les posten min tidligere oppe og tenk deg grundig om , så forstår du hvorfor det du sier ikke er helt gjennomtenkt. lydbølgene fra begge sider av elementet vil fortsatt utligne hverandre. Og da hadde vi vel alle kjørt uten kasse på høyttalerene våre , de spiser tross alt opp størsteparten av bagasjerommet :) Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 Husk at i en bil, vil det ikke ha så masse å si med kasse, da hele bilen vil reflektere lyden til en vissgrad, men om man har den utenfor bilen uten en kasse, ville det blitt noe helt annet... ;) Ørjan Tror du burde ti stille jeg, for nå har du ikke peiling på hva du prater om,komme her å si at men ikke behøver kasse i bilen da gitt:shake du få kjøre rundt uten kasse du da;) så kan vi andre kjøre med kasse å se vilke som låter best da;) hahaha Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_eSOo_ Skrevet Desember 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2006 selv om det er stress for noen å bygge/kjøpe kasse så ville ikke jeg droppa det på et vanlig sub element Siter - Audi coupe quattro typ85 - Audi A4 02 modell 1.8Tq Avant x Audi A4 96 modell 1.8Tq Avant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tjukken Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Så du mener att det å bygge kasse og justere volum og event porter osv, egentlig for folk flest er å kaste bort tid og penger?? Faktisk så syntes vel folk flest 1 krone mere en hva du får med fra forhandler er bortkastet. ut i fra folk flest er det vi som kjøper, bygger og monterer stereoanlegg til mer en 200 ,- selv idioter som kaster bort pengenne våre... for folk flest så kommer jo bilen fra forhandler med radio... den lager lyd..... folk flest vet ikke att det er høytalerenne i dørenne som lager lyden... (vel omvander strøm til lydbølger) Siter Tj.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Stort anlegg er kjekt å ha , spesielt hvis man er interessert i musikk og er over middels interessert i bil og kjøring. De fleste i alderen fra 18-25 faller vel under denne kategorien. Noens (de fleste) interesseområde strekker seg til å ha god lyd i bilen og betaler noen kroner for det , mens andres interessområde strekkers seg helt til endes og gidder å sette seg inn i hvordan det gjørs og gjør alt selv. Jeg har respekt for det og synes andre skal respektere oss for det vi holder på med. Jeg har selv sikkert brukt over 100.000 på anlegg i bil , og treger ikke et sekund. Derimot har jeg ikke brukt en eneste krone på fotball og sport , men sier ikke at de som gjør det er idioter. Men igjen , så har jeg aldri heller kommentert en eneste ting i fotball fordi jeg vet at jeg ikke har grunnlag for å uttale meg. Jeg har selv vært fristet til å svare "..er du helt idiot?!?" på ting som virker elementære innen bilstereo , men jeg har engang selv ikke forstått hva det går i , og da er det vel bedre å forklare hvorfor og hvordan enn å skjelle ut vedkommende for å være dum i hodet :) Men det finnes desverre tilfeller av folk som tror de kan alt om alt , og ikke vil høre på andre, og det er egentlig bare synd på dem og ønske dem lykke til videre :) Jeg er sikker på det er mange som sitter på ufattelig mye informasjon om bilstereo som vi andre ikke vet om og kan dele den med oss, og som med alt annet her i livet er det ikke alt vi alltid blir enige om, men sammen står vi iallefall sterkere og nærmere den ultimate lydopplevelsen i bil! :D Hehe, det var dagens preken fra meg ;) Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CapRI^^ Skrevet Desember 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 10, 2006 Stort anlegg er kjekt å ha , spesielt hvis man er interessert i musikk og er over middels interessert i bil og kjøring. De fleste i alderen fra 18-25 faller vel under denne kategorien. Noens (de fleste) interesseområde strekker seg til å ha god lyd i bilen og betaler noen kroner for det , mens andres interessområde strekkers seg helt til endes og gidder å sette seg inn i hvordan det gjørs og gjør alt selv. Jeg har respekt for det og synes andre skal respektere oss for det vi holder på med. Jeg har selv sikkert brukt over 100.000 på anlegg i bil , og treger ikke et sekund. Derimot har jeg ikke brukt en eneste krone på fotball og sport , men sier ikke at de som gjør det er idioter. Men igjen , så har jeg aldri heller kommentert en eneste ting i fotball fordi jeg vet at jeg ikke har grunnlag for å uttale meg. Jeg har selv vært fristet til å svare "..er du helt idiot?!?" på ting som virker elementære innen bilstereo , men jeg har engang selv ikke forstått hva det går i , og da er det vel bedre å forklare hvorfor og hvordan enn å skjelle ut vedkommende for å være dum i hodet :) Men det finnes desverre tilfeller av folk som tror de kan alt om alt , og ikke vil høre på andre, og det er egentlig bare synd på dem og ønske dem lykke til videre :) Jeg er sikker på det er mange som sitter på ufattelig mye informasjon om bilstereo som vi andre ikke vet om og kan dele den med oss, og som med alt annet her i livet er det ikke alt vi alltid blir enige om, men sammen står vi iallefall sterkere og nærmere den ultimate lydopplevelsen i bil! :D Hehe, det var dagens preken fra meg ;) bra preken.. hiih dukenukem Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VilleW Skrevet Desember 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 11, 2006 slike skulle nok mange her hatt mange flere av :D Siter 1988 Golf II aka. Helene Tollak: "Føler at håret mitt har begynt og bli langt nå" Øge: "Kunne vært lengre..." Tollak: "Å?" Øge: "Hvis du hadde spart lengre, hadde håret ditt blitt lengre" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg