Gå til innhold

92 mod 245tic

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

takk, takk. Begynner å bli ganske fornøyd selv også nå. I hvertfall utseendemessig. Riktig høyde og stuk osv...

Men man ser jo bare nye feil og ikke det som er bra.

Er ikke alurør. Det er 2.5" rustfritt eksosrør fra Torshov bilrekvisita. Koster 259kr for en meter. Holder sånn ca akkurat.

Maxam var knallbra. Fikk delene ganske fort også.

Så at de har sånne fete slangeklemmer til en ålreit pris også. Må nok bytte ut biltema-slangeklemmene med sånne etterhvert.

Nå har jeg også kjørt en stund med gule Koni dempere foran. De er stive asså. Med 18" hjul og gule Koni rister det godt i bilen når jeg kjører rundt i Oslo. Må jo kjøre mye saktere enn før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 495
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 4 weeks later...

Jaja. Nå har jeg akkurat vært i banken og ordna meg et lite lån.

Nå blir det ny turbo, 531 topp, a kam, nye motorfester, getrag kasse muligens, få lagd noe spacere til å ha bak + litt annent småtteri.

Til vintern skal bilen ribbes innvendig, all rust skal fikses og lakkere innvendig.

Skal også få skilt på 88-modellen jeg har stående. Ha den som vinterbil og ekstrabil.

Detta blir knallbra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemen.. skal si du driver på! Lån og greier tilogmed..

Er det så mye rust åp den da? o_O

Men spennende, meget spennende.. Men Kristian, kan jeg låne deg og transporten din til uka? Ska hente noe i butikken som er litt for stort til t-banen og gåing.

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo litt rust da. Er jo ikke så mye som synes da.... Er hemmelig rust som bare jeg vet om.

Kan godt kjøre litt. Bare å ringe det.

Nå har jeg bestilt resirkulerbar dump, 20mm spacere, diesel motorfester og nytt girkassefeste.

Deilig å ha litt å rutte med asså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk hjelp av ks242 til å sveise fester til dumpventilen min i dag.

Ble ganske bra, han er flink til å sveise:

DSC00709.jpg?t=1181003153

mestern i arbeid.

DSC00712.jpg?t=1181003204

DSC00711.jpg?t=1181003284

Sånn ble det til slutt:

DSC00713.jpg?t=1181003324

Er en Turboxs 25mm resirkulerbar dump som jeg kjøpte i fra krb.

Fin lyd i den. Ladetrykket kommer mye kjappere nå.

Ellers så er de fleste Biltema slangeklemmene bytta ut med svære, svindyre kraftige klemmer fra Tess.

Biltemaklemmene røyk hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider