Gå til innhold

92 mod 245tic

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

Takk for tilbudet, men turboen skal byttes uansett, så lokket jeg har funker greit nok.

Nå har prosjekt ny bakaksel med Truetrac begynt:

DSC01006.jpg?t=1186014663

ferdig tilpassa. må bare få tak i en 48 hulls speedoring. Hvis noen har en liggende så si fra. jeg kjøpern!

Er detta den gamle eller nye typen? kjøpte den av kompisen til ks242.

DSC01001.jpg?t=1186014789

Ferdig demontert 92 mod 1031 aksel med 3.73 utv som jeg kjøpte av ss242. absolutt alle skruene løsna uten noe problem. Var litt annerledes enn den akselen som satt på bilen originalt. Der måtte så og si alle skruene kappes. til og med bremseskjolda og håndbrekkdelene var hele og fine. Akselen har tydeligvis ikke sitti på en bil som har gått som taxi i Bergen :hellothere:

DSC01003.jpg?t=1186015260

Fikk med bærearmer og stabstag på kjøpet. Bærearmene er finere enn de jeg har fra før, så de skal sandblåses og males med Hammerite sammen med bakakselen. Stabstaget var også tykkere enn det jeg hadde så det blir også sandblåst, malt og bytta.

Har fått gule Koni bak også nå.

Så ut til å være uoriginal skrue der som var litt for tykk, så hylsa hadde rusta fast som et hælvete. Måtte dremle og vinkelslipe masse for å få den løs.

Nå er bilen stiv og fin. Ordentlig jævlig å kjøre med i hølete Oslogater.

DSC00991.jpg?t=1186015994

DSC00987.jpg?t=1186016090

Alle Volvoene parkert i gata:

DSC00811.jpg?t=1186016150

Skal til Ulefoss og kjøpe Skinnseter fra en 82mod 245 turbo i løpet av uka. Kommer til å bli fint :titties:

Ks242 skal også hjelpe meg å lage spakstell til Getrag-kassa mi.

Får se når den kommer inn. Håper m46 kassa holder til snøen kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 495
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Spotta bilen din På Esso Thorshov for noen uker siden. Du så sikkert bilen jeg kjørte. 1 stk stor sprinter med masse BAMA reklame på. Må si den 240'n din er noe av det penere jeg har sett. Stå på videre!

Kjører: Ford Focus Titanium 08'

Vinterbil: Volvo 360 Turbo 84'

X: Ford Sierra 2.0 89'

X: Audi A4 2.0 01'

X: Ford Sierra CLX 2.0 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider