Gå til innhold

92 mod 245tic

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

• Svar 495
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hold den på veien nå da....

Jada. Ble bare litt overivrig da jeg skulle slædde ut av en rundkjøring når det var vått.

Har holdt meg på veien siden det.

Er alltid kjipt å kræsje. Er best å kræsje foran, for da er det jo bare å skru av og bytte det som trengs hvis den ikke har blitt helt trekkspill.

Har blitt flink til å fikse fronten. har gjort det på begge bilene mine.

x8|volvo: er det ille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er bilen endelig klar for Ål. Har vært i garasjen til kl 03.00 to netter på rad og bytta bakakasel og bærearmer og satt på spacere.

Har vært mye mong:

Starta med at feste til den ene fjæra bare gikk rundt da vi skulle løsne den, men med masse sleggemekk klarte vi å bøye festeskiva nok til at vi kunne lirke ut fjæra.

Nå er de teite originale boltene bytta ut med vanlig bolt og muttere.

Demonteringa tok sin tid.

Akselen og bærearmene gikk greit på. Håndbrekk opplegget er et hælvete å skru på. Få på fjærene og lirke skiva utapå er jævla vanskelig. Er det noen triks for å få det til litt enkelre?

Da jeg skulle skru inn stikkakselene knakk den ene bolten, men jeg var heldig. Kunne bare lirke ut den brekte delen med henda.

Var på Bilia i går og bestilte pakning til lokket på akselen, det ble sendt fra Göteborg i går og var på Bilia i dag kl 08.00. Henta det og fikk montert lokket og fylt på olje Før jeg dro på jobb.

Fikk litt problemer da jeg skulle sette på hjula. Alle mutterne strippa seg, så det viste seg at Pedersen hadde sendt meg spacere med bolter til 740. Det er litt dårlig syns jeg.

Måtte på Autogrip og kjøpe 10 740 muttere. Kosta 500kr og det var godpris. Svindyrt asså.

Med 225/40/18 dekk subber det som faen i dumper, er 3mm klaring fra skjermbua til dekket. Må få dreid ned spacerne litt. Men det får funke i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jaja, nå er super dtm hjula solgt. KJjører rundt med plåtiser igjen. Hadde tenkt å bestille nye 17" super dtm fra gummihuset dagen etter, men de var utsolgt.

Er på jakt etter noen jp mk 18 8.5 men det er ikke så lett å finne noen som ikke koster så sinnsykt mye. Har funnet et sett men han skulle ha 15000kr for dem uten dekk. Det er litt mye for meg akkurat nå.

Får se hva det blir til.

Etter masse monging og dritt har jeg funnet ut at v70-vifta jeg tilpassa går i søpla. Den blåser, ikke suger sånn som jeg trenger. Bilen blir mongovarm og nesten koker og vifta kjøler ikke noe. Bruker også så mye strøm at turtallet synker på tomgang.

Har prøvd å bytte om på pluss og minus men da funker den ikke i det hele tatt, så nå har bestilt meg en 14" vifte fra http://www.protrim.no. Håper den kommer i morgen allerede.

Da blir den kobla opp med en Flex-a-lite justerbar termostat.

Har også fått tak i et Optima red top batteri. Sto utafor Torshov bilrekvisita, så jeg tok det med meg hjem og lada det.

Funker som faen :)

Skal også bestille meg en sånn en fra Summit: http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1∂=ODY%2DHDBOPT&N=700+115&autoview=sku

Lenke til kommentar
Del på andre sider

One year aniversary for faceliften din??? hehe.

Sant at det er bedre med ting som kan skrues løs, har testa selv med ting som ikke var skrudd for å si det sånn...

Du solgte super dtm felgene og vurderer å kjøpe nye?

Jeg hadde egentlig jp hjul til min, ble solgt til volvo242tic her på forumet. Var 7,5 framme og 8,5 bak, helt strøkne, 12000sek med nye hjul. Så 15000sek er litt stivt kanskje?

Blir det getrag snart?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mange som vil ha den vifta. Caprice, fjelling. 2fast....

Kan bytte mot noe annet morsomt. Kom med forslag.

Får satse på at den nye vifta funker. Den skulle visst være jævla bra.

Vet ikke om jeg gidder å flytte batteriet bak. Er ikke noe plassproblemer nå.

Med den Summit-tingen blir det jo fint. Vi får se.

Sjefen min har sånn i mustangen og det ser knallfett ut.

Solgte hjula fordi det ble så mye subbing med spacere bak. Ville ikke gå ned på dekkdimmen, så da blir løsningen 17" felger med litt mindre dekk.

Lurer på om jeg skal bruke vintern til å lete etter noen JP hjul.

8.5 bak og 7.5 foran hadde vært bra.

Syns uansett 17" ser litt mer riktig ut enn 18" på 240.

Getrag-kassa ligger fortsatt ved siden av senga mi. Lurer på om jeg venter med å montere den før til vintern. Da har jeg god til å monge og surre masse.

Her er noen bilder fra bakakselbyttet:

DSC01082.jpg?t=1188845691

DSC01085.jpg?t=1188845780

Lenke til kommentar
Del på andre sider