Gå til innhold

92 mod 245tic

Ranger emnet

Kristian S.

Anbefalte innlegg

• Svar 495
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jau. Begynner å ta litt form nå.

I morgen skal jeg ommøblere litt i fronten. Montere intercoolern lenger frem, så radiatoren blir stående som i ikke turbobil, så det blir litt cleanere.

Også skal jeg legge opp el-vifte ledningene litt lurere.

Har lagd nye intercooler fester og lakkert noen gamle radiator-braketter jeg hadde liggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen på lur men de er så dårlige. Kan ta noen nye i morgen med litt bedre lys. Ble skikkelig bra. Så mye mer ryddig ut.

Bytta ut den ene trykkrøret og fikk ks242 til å sveise på en tut til tomgangsmotoren. Så nå er det ingen stygge skjøter og ekstra slangeklemmer.

Skal også bytte to 8.5 jp hjul mot to 7.5 til å ha foran. Kommer til se mye bedre ut. 8.5 foran stikker så langt av skjermen, så må space så mye bak for at det skal se fornuftig ut og det går ikke med breiere dekk. Blir 215/40/17 bak. Kommer til uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen på lur men de er så dårlige. Kan ta noen nye i morgen med litt bedre lys. Ble skikkelig bra. Så mye mer ryddig ut.

Bytta ut den ene trykkrøret og fikk ks242 til å sveise på en tut til tomgangsmotoren. Så nå er det ingen stygge skjøter og ekstra slangeklemmer.

Skal også bytte to 8.5 jp hjul mot to 7.5 til å ha foran. Kommer til se mye bedre ut. 8.5 foran stikker så langt av skjermen, så må space så mye bak for at det skal se fornuftig ut og det går ikke med breiere dekk. Blir 215/40/17 bak. Kommer til uka.

Hvorfor bytte bort 8,5 tom hjula. ER det ikke greit å ha ett sett med ekstra bakdekk a.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bytte bort 8,5 tom hjula. ER det ikke greit å ha ett sett med ekstra bakdekk a.

Du er inne på noe der... Sånne ting som er svarte og helst billige har lett for å gå opp i røyk og forsvinne på merkelige måter..hehe...

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare bytte fordi jeg syns det ser litt rart ut når de stikker så mye ut foran.

Så blir også aceofspades glad når han får 8.5 til å ha bak.

8.5 hjula med de små dekka jeg har nå er ikke noe bra å spinne med uansett. De løsner fra felgen hele tida. har skjedd to ganger siden lørdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen dårlige bilder:

Før:

DSC01175.jpg?t=1194428242

Nå:

DSC01217.jpg?t=1194428305

Gamle stygge skjøten som nå er borte vekk:

DSC01213.jpg?t=1194428363

Ks242 sveisa inn et fint lite rør for meg, syrefast og greier:

DSC01207.jpg?t=1194428426

Festene jeg lagde. Vinkeljern som jeg retta ut, borra litt i, kappa og runda av, som til sluttt på ble popnagla fast. Hadde blitt bedre å sveisa de fast, men det kan jeg ikke.

Lakka hele greia svart:

DSC01210.jpg?t=1194428528

Så ble coolern festa med gjengestag. Kan justeres litt opp og og ned:

DSC01215.jpg?t=1194428801

Ble ganske bra. Måtte demontere hele front plata for å kappe større hull til røra. Kappa med dremel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk greit med lyktefestene, måtte bare kappe litt på lysjusteringskrua på høyre sida så går det uten problemer.

Da jeg monterte coolern første gang var jeg skeptisk til å montere den langt fram pga lyktene og mye kapping, var derfor jeg monterte den litt lenger bak.

Men etter å ha titta oppi div motorrom på treff og slikt fant jeg ut at det funker å montere den lenger fram.

Kunne bruke røret på turbosida på nytt, det hadde jeg ikke kappa så kort så det var mye å gå på.

Så fikk jeg ordna nytt rør på andre sida.

Det eneste som var knot med detta her var at alle vannslangene ble for korte, så jeg måtte skjøte litt på den nede fra vannpumpa til radiatoren. lagde et skjøtestykke av en stump fra en 31.6mm alu setepinne til sykkel, en stump av en radiatorslange fra biltema og to slangeklemmer og masse elteip.

Den midt på gikk an å strekke litt. Den på toppen måtte byttes. Henta 3 stk på skroten så da har jeg for en stund.

Er det samme hjulbolter foran som bak? Har klart å knekke en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jau. Muligens det var din bil jeg så det på? Var du på Ål-treffet?

Nå har jeg satt på 7.5 Jp hjul foran. Kommer til å bli skikkelig bra med mere dekk og mindre spacing bak.

Nå ser det ut som om bakhjula vokser ut av hjulbua bak.

Et dårlig bilde:

DSC01223.jpg?t=1194467599

Er det forskjellig innpress på 8.5 og 7.5 jp hjul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider