Gå til innhold

Er det mulig å skifte termostat enkelt?

Ranger emnet

Mazda 626

Anbefalte innlegg

Det er riktig, tror jeg. Men lurer altså på om man absolutt må av med dynamo og servopumpe???

Yupp, men det er jo fort gjort.

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å få ordnet det idag. Gikk løs med mot og vilje...men klarte/turte det ikke. For det første skjønte jeg ikke hvordan dynamoen skulle tas av. Fikk skrudd opp de to skruene som holder den fast, men det virket som drivreimen holdt den fast. Hvordan får jeg løsna den (eller er det de???).

Så også litt på servopumpa, og den var jo megastor :D

Skjønte heller ikke helt hvordan jeg skulle få av den(?). Hvordan slakker jeg drivremmene?

Og det siste var at jeg ikke fikk tømt kjøleanlegget. De klemme som sitter der sitter jo megahardt. For man skal vel bare løsne den nederste slangwn på radiatoren?

Ble mye dette men men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å få ordnet det idag. Gikk løs med mot og vilje...men klarte/turte det ikke. For det første skjønte jeg ikke hvordan dynamoen skulle tas av. Fikk skrudd opp de to skruene som holder den fast, men det virket som drivreimen holdt den fast. Hvordan får jeg løsna den (eller er det de???).

Så også litt på servopumpa, og den var jo megastor :D

Skjønte heller ikke helt hvordan jeg skulle få av den(?). Hvordan slakker jeg drivremmene?

Og det siste var at jeg ikke fikk tømt kjøleanlegget. De klemme som sitter der sitter jo megahardt. For man skal vel bare løsne den nederste slangwn på radiatoren?

Ble mye dette men men...

Ikke for å være frekk men dette høres ikke ut som en oppgave for deg.

Husk at ting ikke er problem men utfordringer, og visst man ofrer 2 kalorier, ser litt på hvor og hvordan ting er festet og tenker litt mer teknisk enn en husmor så er det null problem å få tingene av.

Om du ikke har automatisk strammer på dynamo/vannpumpereima så ligger det en fjær under dynamoen som skal stramme den opp før man fester den, bare sånn at du er obs på den. Og har du først av alle reimene så kan det være like greit å sette på nye om det ikke er nye, så slipper du om en stund å måtte gå over det igjen. Og om du så skal bytte dem er det bare å skjære dem av med en kniv slik at du ser lettere.

Lykke til...

- 2002 Passat TDI 4 Motion

- 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976

- 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951

(x) 1993 Golf 3 GTD Special

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være frekk men dette høres ikke ut som en oppgave for deg.

Husk at ting ikke er problem men utfordringer, og visst man ofrer 2 kalorier, ser litt på hvor og hvordan ting er festet og tenker litt mer teknisk enn en husmor så er det null problem å få tingene av.

Om du ikke har automatisk strammer på dynamo/vannpumpereima så ligger det en fjær under dynamoen som skal stramme den opp før man fester den, bare sånn at du er obs på den. Og har du først av alle reimene så kan det være like greit å sette på nye om det ikke er nye, så slipper du om en stund å måtte gå over det igjen. Og om du så skal bytte dem er det bare å skjære dem av med en kniv slik at du ser lettere.

Lykke til...

Nei, det er godt mulig det ikke er en oppgave for meg, men må jo prøve :D

Øvelse gjør mester, er det ikke det man sier.

Ringte møller og de skulle ha ca. 1800 kroner for det og det nekter jeg å betale når jeg kan få gjort det selv til 300 kroner.

Hovedproblemet mitt er at jeg ikke får av drivreima ved servopumpa. Noen som vil forklare meg hvordan det gjøres?

Hvis noen kan forklare hvordan jeg tar av selve servopumpa ville jeg vært takknemlig for det også?

Jeg har jo sett hvor termostaten er og sånn det er bare å komme til den som er problemet (obs, utfordringen :D)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider