_Sjakalen Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Heisann! Driver med mitt for tiden jeg nå, og nå har jeg tatt ut en B23e fra en volvo 245. Skal ha denne motoren inn i 242'n min, men har et problem. Jeg har bygd om 242'n med 86 modell nett. Motoren er 84. På det nye nettet finner jeg ikke disse to kontaktene: som kommer fra boschenheten på høyre innerskjerm: Hva er disse ledningene for noe, og hvor går de henn? Takker for svar! Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
esbandos Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Mener du hvor dem går hen i selve bilen? Er også intr i å vite dette, da jeg har ca samme problem.. :) Siter 1993 Audi 100 Avant 2.8Q 1995 Audi A6 Avant 2.5TDI (familiebilen) 1975 Volvo 242L Prosjektet 1980 Volvo 244DL Harryvogna 1980 Ford Taunus 2.0L 2-dørs Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Hmm, ja, er interessert hva de er til.. Så på en 245 jeg har med B21e motor, der gikk disse to til Coilen... I verste fall må jeg rive ut elektriske nettet fra denna 245'n jeg demonterer og bytte det i 242'n også... Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 ingen som har peiling? Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Du må ha med formotstanden også. Koble sånn at den blå ledningen med + går gjennom motstanden og til 15 på coilen, og en ledning fra den ekstra kontakten (som ikke er i bruk) på startmotor-releet direkte til coilen. Hjernen skal ha konstant strøm hele tiden under drift så den må få strøm fra før formotstanden. Hensikten er at strømmen til coilen begrenses av formotstanden når motoren går. Når du vrir på starteren vil startreleet gi strøm direkte til coilen uten å gå gjennom formotstanden. Dette er for å gi coilen ekstra spenning til å tenning under start fordi det blir spenningsfall over batteriet mens du bruker startmotoren. De to ledningene (blå og rød/hvit) som forsvinner inn i kabelen på torpedoveggen går altså bare til coilen via starteren. Fra den andre siden av kontakten du holder går altså strøm til hjernen og styresignalet (rød/hvit) Jeg har gjort lignende ombygninger flere ganger, men husker ikke så godt så det kan godt være det er litt feil det jeg sier her. På min egen bil dreit jeg i hele den tenninga du har der og monterte den bryterløse tenninga som sitter på bla230a og er en del simplere. Håper dette var til noe hjelp! Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Desember 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2006 Skjønte hele tegninga di;) Det var noe sånt jeg regnet med. På motoren nå har jeg stiftløs tenning, noe som har fungert perfekt! Kan jeg bare sette over den fordeleren, med den coilen og alt, eller vil dette bli feil igjen? Er like greit å ha det som det er originalt,men hvis jeg kan gjøre det lettvint, så gjør jeg det! Dette var til hjelp, får se hvordan det blir når jeg tar ut motoren av den gule. Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikkan Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Kan jeg bare sette over den fordeleren, med den coilen og alt, eller vil dette bli feil igjen? Det burde fungere fint det ja! Bra du tar med coilen også, det hadde jeg glemt. Den er jo litt sterkere enn de som sitter i systemer uten formotstand. Håper du får alt til å virke:) Siter '76 245 "Grønne lynet" '82 245 '85 245 "Mjølner" '64 DKW F11 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
_Sjakalen Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Det gjenstår og se det, når bilen har fått motor og alt nedi... Sikkert noe jeg glemmer:P Takk for hjelpen! Spørr sikkert en gang til hvis jeg ikke får det til! Siter 1. Volvo 242 VOC B23E 2. Volvo 242 Nasjonal Rally Bil 3. Renault 8 4. Volvo 262 C Bertone 5. Volvo 940 2,3LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.