Gå til innhold

turbo på 8v gti

Ranger emnet


mk1

Anbefalte innlegg

Noen som veit hvordan det vil funke å sette turbo på en 1.8 8v gti?

Går det i forhold til det mekaniske innsprutet?

 

 

Er vell ikke det beste utgangspunktet sånn sett, men jeg kunne også tenkt meg litt info ang. hvordan dette vil passe på en slik motor, hva en bør skifte ut osv. for at det skal være holdbart ?

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri gjort dette selv, men for noen år siden var det en svenske i bilsport som hadde en golf mk1 gti med turbo som brukte k-jet, dog miksa litt sammen fra forskjellige biler, men brukte mesteparten fra saab turbo tror jeg. Han brukte 1,8 stempler fra bil med gasser for å få lavere komp, usikker om de var dreid av for laver komp. Hadde 200-220hk.

05 Skoda Octavia L&K

75 Jaguar XJ6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk Golf 2 TDi manifold, tilpass den litt, snu den opp ned.

Finn en turbo som passer til oppsettet, kanskje en T25.

Bygg innsugsrør, slanger etc. Bygg downpipe og eksos og cooler.

 

Det kan være in ide å shimse innspruten for mere bensin,

 

Ladd 0,4-0,5 bar og du har 160 hk som funker fra 2000 til 6500 rpm.

Enkel og bra setup.

 

GL stempler gir lavere comp ja, men da må du ha annen innsprut = du

kan like godt kjøpe deg en G60 motor.

 

Saab 900 Turbodeler kan man bruke, men hvor nøye det er .. mja.

Kastet nettopp et hengerlass med 900 Turbodeler, ble aldri brukt.

 

Å bygge turbo på 1.8 GTi er noe av det enkleste du kan gjøre.

OBS! Litt dårlig plass mot torpedovegg og giroverføring kan

komme litt i veien.

 

Det støreste problemet folk bruker å ha er at de skal gjøre det litt

bedre hele tiden under bygget og ender opp med en bil som aldri blir ferdig.

Raymond

 

89' Audi CTQ

83' GTi (2 stk)

96' GSX-R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...
Bruk Golf 2 TDi manifold, tilpass den litt, snu den opp ned.

Finn en turbo som passer til oppsettet, kanskje en T25.

Bygg innsugsrør, slanger etc. Bygg downpipe og eksos og cooler.

 

Det kan være in ide å shimse innspruten for mere bensin,

 

Ladd 0,4-0,5 bar og du har 160 hk som funker fra 2000 til 6500 rpm.

Enkel og bra setup.

 

GL stempler gir lavere comp ja, men da må du ha annen innsprut = du

kan like godt kjøpe deg en G60 motor.

 

Saab 900 Turbodeler kan man bruke, men hvor nøye det er .. mja.

Kastet nettopp et hengerlass med 900 Turbodeler, ble aldri brukt.

 

Å bygge turbo på 1.8 GTi er noe av det enkleste du kan gjøre.

OBS! Litt dårlig plass mot torpedovegg og giroverføring kan

komme litt i veien.

 

Det støreste problemet folk bruker å ha er at de skal gjøre det litt

bedre hele tiden under bygget og ender opp med en bil som aldri blir ferdig.

 

hei.. lurte på å bygge turbo på min GTi

 

hva er "Det kan være in ide å shimse innspruten for mere bensin" ?

 

kan en få mere effekt på de enkle setupet?

 

og kan en ta de fleste delene fra 900?

hvilken deler? manifoil turbo og slanger og rør? IC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 7 months later...

Burde gå fint egentlig, siden det selges (har vertfall blitt solgt) ferdige kit til montering.

Jeg har en GTI 8vT stående, morsom bil. Er forøvrig til salgs.

Det ble solgt ca. 14-15 slike nye i Norge, med garanti. Da med 180hk / 210nm, men jeg kjører med rundt 200-220hk i min, da med toppakning i stål og diselbolter uten(?) strekk. Husker ikke alt i farten.

- VW Golf II GTI -

RIP - VW Golf II GTI 16v & 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår