Turbo 245 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hei.jeg lurer på er det bra for motoren å kjöre med åpent luftfilter på vinteren.? jeg har en B230ET motor....Vor får man kjöpt data sprut.? trenger man olje kjöler.....????? jeg må vel legge ut bilder av bilen min kansje.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 du få kjøpt datasprut her => http://www.stenparnermotor.se/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo 245 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 takk öyvind er det noen plass det er biligere da.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Kjøp autronic gjennom en solid forhandler som feks Krb-trading, wetterhus, vidar strand, mf. litt dyrere kansje,men da er det hvertfall mulig å få hjelp om det skulle være no man lurer på. Jeg ville hvertfall (og har) kjøpt et sprut som noen i norge har mye erfaring med... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 takk öyvind er det noen plass det er biligere da.? detta er helt komplett. og husk at det se sek (svenske kr) da :) veit ikke om no annet sted, har ikke leita :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 er det noen her da som har erfaring med sprutet fra spm? husker ikke å ha lest det noen plass nei... kan jo kjøpe vems, elr autronic elr noe annet da:P bare å søke litt på forumet her, så finner du svimeslående mye! Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo 245 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 takk skal dere ha for svarene..er det bra og kjöre med åpen kamreim..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Uten dekselet til regreima? Kan bli noe dritt hvis du får steiner, dritt og snø inn der.. Men går jo som regel bra på en volvo motor... Åpent filter har vel ikke noe å si så lenge den ikke får i seg noe dritt.. Oljekjøler er ikke et must, men kjekt å ha ting... Det holder jo tempen nede. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo 245 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hei volvo-r-sport tengte bare på det når du ikke har forvarming til filtret om det kan bli ising i luftmengde måleren..har lakket kamhjulet blåt kan jo lage et rundt hull i dekslet mitt for kam hjulet. går de..og har trim chip no forseg da...??jeg må vel lege ut bilder av bilen min..??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 møre du er i fra? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo 245 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hei kastel nei jeg er fra nordland.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 Luftmengdemåler hiver du da langt pokkerivold om du skal ha datasprut? En av de store godbitene med datasprut er jo map sensor:) Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo 245 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hei ss242..ok men jeg tengte til jeg til får data sprut kan det da bli broblemer med ising i luftmengde måleren....va er en map sensor egentlig..??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 En map sensor (manifold absolute pressure) er en giver som måler absolutttrykket (overtrykk+atmosfæretrykk på 1 bar) i innsuget... (såvidt jeg vet). Det hadde vært snax å ha, slipper at den stopper når dumpen åpner. Jeg har åpne filtre i begge 240'ene mine, jeg tror ikke at det skal bli noe problem med ising i lmm. Hvis du tenker på problemet som er med en forgasser så er jo det at luften passerer raskere på ett sted pga venturier og masse high tech crap som jeg ikke gidder å gå inn på. Luftmengdemåleren er jo bare en "låda med klaff i". Hvorfor skal du ha hull i dekselet a? Den går jo ikke noe bedre om du tar det av eller skjærer hull i det... La det sitte der, alle tar det bort så vær litt annerledes sånn som meg.. Chip er aldri dumt, suppe er fint... motronicen kan jo kødde litt ved høyt ladetrykk på std prom. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo 245 Skrevet Desember 4, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 hei volvo-r-sport har funnet en chip som gjir + 50hk og + 50 Nm..det skule vel ikke bli noe broblem for motronicen..får ca 280 hk da. må jeg ha andre dyser da.? skule ha hul i dekslet fordi jeg har et blåt kamdrev.? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg