fsl Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 Skal godkjenne min med B230FK og 136hk...like greit, får ikke bremsa bilen her i Bodø uansett. Noen som vet om det blir noen stor forskjell i forsikring når man bytter motor? Bilen er jo fortsatt registert som 240 GL, bare at motoreffekt er økt med 20hk. ;) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 På min så endra døm ikke effekt... Fikk midlertidlig vognkort også spurte jeg med ett om døm ikke skulle endre motoreffekten siden det nå var 165 (eller en bit over 200) istedenfor 115hk. Men det gjorde døm aldri sa bt snabben... står bare godkjent med b230ft motor i kortet mitt... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 11, 2007 Rapporter Share Skrevet April 11, 2007 problemet er at jeg er egentlig ikke sikker på om det hjelper å kjøpe kat til bilen min. som jeg skreiv i begynnelsen jeg har en 90mod 240 som jeg har satt en b21et (mek sprut) i. hvis jeg skal bruke f.eks 2000 kr og tid til å sette på en kat og det fortsatt ikke er riktig co utslepp. og får problemer etter kontroll pga at de vil ikke sleppe meg ut på veien med denne bilen. da kjører jeg heller uten godkjenning, men det jeg har mest lyst til er å få den godkjent. For å få det til, må du kjøpe innsprøytningsanlegget fra en amerikansk B21FT - den nesten samme systemet, bare med kat. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Gantenbein Skrevet April 12, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 åssen er detta å få tak i a? og hvo må jeg bytte? er det bare dyser, dyserør og bensinfordeler? eller må jeg bytte alt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 skriv en søknad til b.t. vedr.motorbytte. Skriv du vil bytte til 2.1 turbo fra Volvo, med effekt 160hk eller hva enn den har. Ikke nevn alder på motor eller bil, men husk at du må ha regnr i søknad. Du bør kanskje skrive du vil bruke original eksos, da det er nye regler på avgasser. Eksosen kan du bytte etterpå, da slipper du også støyproblemer iht. godkjenning. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Jeg var og forhørte meg hos bt om 3 tom JT med en demper.. Døm sa at det aldri kom til å bli godkjent pga støy. Men da jeg kom opp så var det ingen problemer med det... Bare viste fram papiret som fulgte med anlegget. Du kan jo bare få tak i en originalkat og kappe av endene på den. Sveis på rør med rett dim til anlegget ditt.. Det gjorde jeg på min, CO var så lav å fin atter... Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fsl Skrevet April 12, 2007 Rapporter Share Skrevet April 12, 2007 Trenger man å søke? Er det ikke bare å møte opp og ha dokumentene fra Volvo om godkjente produktendringer og papirer på fjærer + forstillingskontroll? :) (godkjenne motor+fjær altså) Siter - 04 RAM 2500 Cummins - 92 Civic EG9 VTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet April 13, 2007 Rapporter Share Skrevet April 13, 2007 Trenger man å søke? Er det ikke bare å møte opp og ha dokumentene fra Volvo om godkjente produktendringer og papirer på fjærer + forstillingskontroll? :) (godkjenne motor+fjær altså) yep. men ha ALT av dokumentasjon!!! Og vær helt 150% sikker på alt du skal godkjenne... opptre seriøst, normalt høflig, og vis/forklar hvis han lurer på noe. da stoler kontrolløren mye mer på deg, og det er lett å få ting igjennom. JEg var ærlig, og sa ting akkurat som det var når jeg godkjente, og det gikk fint det. Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.