Gå til innhold

Motorproblemer med corrado g60

Ranger emnet


RoBoX

Anbefalte innlegg

broren min har en '89 corrado g60 som det er endel problemer med. han kjøpte den for ca et år siden og har hatt utrolig mye problemer med den, men det siste var da han varmskjærte motoren...... :(

 

har nå handlet inn og byttet motor i bilen, men sliter litt med å finne ut hvor alle ledningene skal. håper noen kan hjelpe meg litt med tre av de spesielt.

 

den jeg snakker om er rett ved fordeleren. der kommer det tre ledninger forbi fordeleren med enkle plugger på(dvs vanlige hunkabelsko), to av disse er uisolert og en av de er isolert. jeg har funnet to punkter å feste denne typen ledninger her og ledningene er ikke lange nok til å rekke noen andre plasser, ene punktet er på braketten til oljefilteret, der sitter det en føler av noe slag litt inne på "stammen" til filterbraketten(oljetemp?), det andre punktet er på siden av fordeleren. gikk ut fra at den isolerte skulle på føleren og den ene uisolerte var jording til fordeleren. stemmer dette? noen som vet hvor den siste ledningen skal eller noen som kunne tatt et nærbilde av dette området? oljetempen på MFA i bilen viser 160 grader uansett så regner med jeg har bommet med en av ledningene iallfall.. hehe

 

noen som kunne nevnt alle jordingspunktene på motoren så jeg vet hvor alt skal?

 

har litt problemer med tomgangen også etter byttet og bilen får for mye bensin. smeller litt i potta ved oppstart og akselerasjon av og til og pluggene er sotet..

 

sitter SLS chip av noe slag i hjernen, men g-laderen(nyoverhalt) har standard ladehjul for øyeblikket siden jeg ikke kan finne 68 hjulet mitt, kan det være det som er feil eller styrer hjernen bensinmengden avhengig av ladetrykk uansett? motoren har ellers asymmetrisk trimkam, 3,5bars bensintrykksregulator, kd-filter, rs inntak og utblås på g-lader(ikke portet, enda:D), bahnbrenner svinghjul og supersprint grenrør + 2,5" effektanlegg. samco på vann og trykkslanger. mulig jeg har glemt noe..

 

motoren gikk med rotrex kompressor tidligere, men den trenger overhaling så den ligger bare på hylla her for øyeblikket..

 

montert ny lambda med god jord forresten, byttet denne med en gang siden det virket som det var problemet, men det var ingen endring etterpå.. plugger i god stand, nye pluggledninger, rotor, fordelerlokk, coil, vakuumslanger, batteri, jording til karosseri og girkasse i 30mm2. mulig jeg har glemt noe her også..

 

takk for alle svar. :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår