RoBoX Skrevet Desember 4, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 4, 2006 broren min har en '89 corrado g60 som det er endel problemer med. han kjøpte den for ca et år siden og har hatt utrolig mye problemer med den, men det siste var da han varmskjærte motoren...... :( har nå handlet inn og byttet motor i bilen, men sliter litt med å finne ut hvor alle ledningene skal. håper noen kan hjelpe meg litt med tre av de spesielt. den jeg snakker om er rett ved fordeleren. der kommer det tre ledninger forbi fordeleren med enkle plugger på(dvs vanlige hunkabelsko), to av disse er uisolert og en av de er isolert. jeg har funnet to punkter å feste denne typen ledninger her og ledningene er ikke lange nok til å rekke noen andre plasser, ene punktet er på braketten til oljefilteret, der sitter det en føler av noe slag litt inne på "stammen" til filterbraketten(oljetemp?), det andre punktet er på siden av fordeleren. gikk ut fra at den isolerte skulle på føleren og den ene uisolerte var jording til fordeleren. stemmer dette? noen som vet hvor den siste ledningen skal eller noen som kunne tatt et nærbilde av dette området? oljetempen på MFA i bilen viser 160 grader uansett så regner med jeg har bommet med en av ledningene iallfall.. hehe noen som kunne nevnt alle jordingspunktene på motoren så jeg vet hvor alt skal? har litt problemer med tomgangen også etter byttet og bilen får for mye bensin. smeller litt i potta ved oppstart og akselerasjon av og til og pluggene er sotet.. sitter SLS chip av noe slag i hjernen, men g-laderen(nyoverhalt) har standard ladehjul for øyeblikket siden jeg ikke kan finne 68 hjulet mitt, kan det være det som er feil eller styrer hjernen bensinmengden avhengig av ladetrykk uansett? motoren har ellers asymmetrisk trimkam, 3,5bars bensintrykksregulator, kd-filter, rs inntak og utblås på g-lader(ikke portet, enda:D), bahnbrenner svinghjul og supersprint grenrør + 2,5" effektanlegg. samco på vann og trykkslanger. mulig jeg har glemt noe.. motoren gikk med rotrex kompressor tidligere, men den trenger overhaling så den ligger bare på hylla her for øyeblikket.. montert ny lambda med god jord forresten, byttet denne med en gang siden det virket som det var problemet, men det var ingen endring etterpå.. plugger i god stand, nye pluggledninger, rotor, fordelerlokk, coil, vakuumslanger, batteri, jording til karosseri og girkasse i 30mm2. mulig jeg har glemt noe her også.. takk for alle svar. :thumb Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 noen som kunne hjulpet meg med noe av det nevnte? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oWo Skrevet Desember 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 Du kan sjekke ut denne linken: http://media.corrado-club.ca/tech/g60tech.pdf Den kan kanskje være litt til hjelp. Siter VW Corrado G60 -91 VW Golf 1.5 C -83 (vinter-/bruksbil) VW Golf 1.6 GL -88 (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoBoX Skrevet Desember 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 6, 2006 genialt!! :thumb :D:D:D da fikk jeg ordnet endel problemer med en gang og kommer sikkert flere etterhvert... :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg