Gå til innhold

Et mystisk problem

Ranger emnet

lars-frr

Anbefalte innlegg

Jeg kjørte en liten tur idag så ble jeg stoppet av en falken bil, han sa at ene bakdekket var helt løst når jeg kjørte .Jeg bare hææææææ !! "##¤

Greit nok , jeg kjørte til en venn av meg som er mekaniker , han strammet skruene litt ,de satt fra før av ganske hardt , men det var en skrue som var litt løs så han strammet den ekstra hardt ..

I tilegg jekket jeg opp bilen for å sjekket om hjulet var løst , det satt bom fast ..

Kan vel ikke bare ha vært den ene skruen som har forårsaket feilen , jeg mener hvis bak dekket ikke hadde gått som de skulle så ville vel hele bilen rista noe jævlig ..

Skal få en venn til å kjøre ved siden av meg i kveld for å sjekke om han ser noe ,, men noen som har noen tips om hva som isåfall kan være galt ???

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du helt herpa hjullager bak, og kanskje en løs spindel atpåtil kan det vingle.

Men om du jekket den opp og alt kjentes tight ut vil jeg heller tro det er felgen. Gi den et spinn når bilen står på jekken, og du skal kunne se felgkanten svinge ut og inn om den er skjev.

Er det Alu. så skal du ikke teite til skruene mer enn du klarer for hånd, og da mener jeg du skal skru det til med verktøy UTEN å hoppe på det etterpå. Og stram alltid alle til like mye diagonalt. (I kryss)

Audi 90 Quattro, lekebil.

Golf 1988 http://www.dub-dukes.com/r20/

Beetle 1957 Californian-Copper

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører fortiden ikke på tsw felgene siden 2 av de er punktert og jeg ikke har råd til nye dekk :) Så nå kjører jeg på vinterdekk ,, helt jævlig når det regner ,, glatt som faen :(

Jeg skrudde av dekket i dag , da så jeg en ting . Felgen går ikke helt inntil den skiven slik som de andre felgene gjør , er liksom et 2mm mellomrom eller noe , virker som om en eller annen skive inni der er sliten ... Men det bled bdere etter at jeg skrudde dekket på nytt igjen ihvertfall .. Men får få sjekka ut hva den skive greia er .. skal prøve å få tak i noen bilder

89 Golf 2 - lowrider Solgt

86 Golf 2 - Daily winter driver Tha Shitbox RIP

86 Golf 2 - SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider