Gå til innhold

Datasprut på diesel motor, støttes det?

Ranger emnet

opel freak

Anbefalte innlegg

Du får da datastyring "live" med de hjernene som sitter på en del dieselmotorer fra før, så hva er det man da egentlig mangler for at de er originalt levert med datasprut?

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke bare er turtallet som regulerer trykket.

Jeg tror nok ikke det er det, men er jo en mulighet for det utfra hva JEG vet.

Og det er nok en del variasjoner rundt omkring på commonrailsystemene.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

dette var akkurat den tråden jeg leita etter..

Har en MB 320 cdi som jeg har tenkt til å montere i MB 124.. Noen som har god kunnskap om MB systemet?? Kan det være mulig på ett elller annet vis å bruke/modifisere orginalboksen på noe vis tro?. det jeg veit er at dysene bruker 75volt!!! for å åpne. Det er noe spessielt..:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "enkleste" for deg må være å ta med seg hele ledningsnettet - med original(e) hjerne® og styring(er).

Spørsmålet er om det er mulig, med tanke på evt. startsperre og om man også trenger instrumenthuset.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det "enkleste" for deg må være å ta med seg hele ledningsnettet - med original(e) hjerne® og styring(er).

Spørsmålet er om det er mulig, med tanke på evt. startsperre og om man også trenger instrumenthuset.

Det tror jeg nesten er håpløst. Men jeg har et håp om at jeg kan få modifisert orginalhjernen, evt hos bosch motorsport i tyskland. må få koblet ut elektronikken fra tenningslås,cluster i instrumentet og sannsynligvis noe girkassestyring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
  • 1 month later...