Gå til innhold

Turbo til VTEC


johnnystone

Anbefalte innlegg

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men er det ikke bedre å sette kompressor på en vtec? Hadde jo vært gøy om bilen ikke letter når man treffer 6000 rpm...? Og heller får litt mer drag fra starten av..?

 

Husk at motoren faktisk må ha turtall før kompressoren skal gi merkbart ladetrykk.. (ja du får en flat og gjevn momentkurve)

men Turbo er så mue mer effektivt

Er personlig ingen fan av kompressor til små motorer, sats heller på et lite enkelt turbo oppsett der turboen spoler tidlig..

Enkelte kompressor typer jeg har sett til honda er heller ikke spessielt holdbare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at motoren faktisk må ha turtall før kompressoren skal gi merkbart ladetrykk.. (ja du får en flat og gjevn momentkurve)

men Turbo er så mue mer effektivt

Er personlig ingen fan av kompressor til små motorer, sats heller på et lite enkelt turbo oppsett der turboen spoler tidlig..

Enkelte kompressor typer jeg har sett til honda er heller ikke spessielt holdbare.

 

Det stemmer vel ikke helt. En reimdrevet kompressor får ladetrykk tidligere enn de fleste turboer. Men hva som er best av turbo/kompressor er en helt annen diskusjon

chatting with Ascona is like masturbating with a cheese iron,slightly amusing but mostly painful.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er blitt en del innlegg her innpå.

Jeg har en honda civic 95. skal skifte motor på den over nyttår..

Har funnet en vtec til den. men men.

vet ikke nå lenger om jeg trenger turboen. men den kunne ha kommet godt med.

 

Synes du skal lage en prosjekt-tråd om bilen din jeg :)

Trenger sårt noen Honda-prosjekt her på forumet, er selfølgelig en hel del mer på Club Honda-forumet men må være medlem av selve klubben for å komme innpå der...

Anders Haugen Club Honda Norge

 

http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer vel ikke helt. En reimdrevet kompressor får ladetrykk tidligere enn de fleste turboer. Men hva som er best av turbo/kompressor er en helt annen diskusjon

 

 

 

Nja, Nå har jeg vært så heldig å være bordi begge motorkonfigurasjonene i sammenheng med mapping.. og kan si at en 1,6l motor med en liten turbo som starter vel så tidlig er et bedre valg.

Motoren drar så liten nytte av det "lille" ladetrykket som er fra tomgang at du like gjerne kunne vært foruten, med tanke på hvor motorens orginale dreiemoments kurve ligger.

Du må uansett ha mye turtall på en kompressor vti, for at den skal produsere effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg brukte en original audi 1,8t Cooler. Ikke størst i verden akkurat. Brukte også en k-03 turbo...

Nå skal det sies at jeg solgte dette "kitet" til en kar her i sommer, og han monterte det og kjører med det ennå:)

 

var meg det vettu =) alt funker fint, bytta cooler å satt på bensinreg. å litt div ting:) alt funker fint. så en budsjett turbo funker like fint som alle andre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

masse svar her ja

takker for all informasjon en var litt frekk, ble litt skuffet når eg spør om hjelp.... jaja

 

ikke bry deg om alt folk sier. gå på http://www.club-honda.org og gå på forumet der får du bare ris og ros. spør om hjelp der er alle villige til å hjelpe. spør atec han har peiling på det meste og bygger turbo på hondaer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår