Gå til innhold

Volvo 242 VOC prosjekt

Ranger emnet

_Sjakalen

Anbefalte innlegg

• Svar 133
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da er topp ferdig. Mangler to shims så er den klar for montering. Planet, frest ventilsetene, glassblåst og ny H-kam. Veiv og svinghjul er balansert, blokk er borret. Monteres og forhåpentligvis settes inn i bilen i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er topp ferdig. Mangler to shims så er den klar for montering. Planet, frest ventilsetene, glassblåst og ny H-kam. Veiv og svinghjul er balansert, blokk er borret. Monteres og forhåpentligvis settes inn i bilen i helga.

Gleder meg til vennlig fighting med deg utover året...

Skal du kjøre noen sprint løp?

Vi har nemlig planlagt sprint cupen pluss muligens ett og annet lang distanse løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

da kommer en kvikk rapport etter løp på hjemmebane:

Onsdag 23/1 blir jeg sendt til sjukehus m/akutte ryggplager (hatt lenge) skal egentlig legges inn,men nekter til etter helga.

onsdag kveld til fredag 0233 brukes til å sette inn ny motor og få den til å gå... rekker ikke testkjøring,men regnet med at dette ble omtrent det samme:p

26/1 Rally Hadeland, SS1:

starter prøva,og bilen går styggbra... de første 800-meterene... da får jeg et tilbud ,jeg ikke klarer ratte inn, som ender i en hekting i brøytekanten , 1 stk 180 snurr og baklengs ut av veien. kartleser og tilskuer dytter oss opp. 1,5min tapt.

_DSC2639.jpg

vi blir heltent og skal hente inn dette. senere,samme prøve, 2 km før mål: ny motor=ny måte å håndtere bil. venstre framhjul glipper sporet etter en høyresving,ender utafor vegkanten og parkerte i 75-100 cm snø. ti villige svensker + 1 stk kartleser ut å dytte= 4min tapt.

fasit= 1 mistet vinge, 1stk skvettlapp, 1 stk høyre styrestag og 11.03.15 på en prøve de andre i klassen brukte ca 5min på.

SS2: vi innser at noen topp blir det ikke,men at vi skal berge litt. Feil. hadde noen lokale helter på ss2,og fram til veidele etter langstrekkene lå vi 19 sek (ca) foran andremann i gruppa.

ss2_57.jpg

så kom en 3venstre nyper til 2. Jeg vil si nyper til 1. Marius gjentok denne noten 3,5 gang. så sto vi plassert i en bjørkelegg...

fasit: 9min på denne, 1 stk ødelagt skjerm, 1 stk hjørnelys,1 stk bærebru og 1 stk venstre styrestag.

Etter SS2:

_DSC3495.jpg

på inboard ser du det ryker fra panseret, og min stemme si:

"Marius?"

"Ja?"

"Jeg tror faktisk det er slutt..."

så hører du 10 svensker (+ kartleser) løfte bil,opp på vei og fram til mål.

resten av løpet ble halv gass...

satsinga kan ingen si noe på.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Dere skulle nok fylt Ali kaffe på termosen istedetfor Påls kaffe. Den kurerer gruff. Sies det.

Bjørkelegger er harde som granitt! Det har jeg og tvåfyratvåan min prøvd før. Og 242 dører er tøffere enn vegvesenkrakker på holka. :D Tror jeg må komme over og se på delebilen din før du trenger alt selv... ;) Håper ryggen din blir fikset da. :)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Denne gangen begynte vi allerede i April med å fikse bilen til juni, så nå hadde vi god tid.

vi har byttet ut forstilling, lakkert vingen gul og satt på en ny forskjerm.

7.6 stilte vi på nytt til start.

Jeg har hatt forbud mot kjøring etter et lite sykehusopphold i februar, men fikk endelig klarsignal om å kjøre igjen!!

Etter en liten oppdatering på forstillnga, hvor alt nå er nytt er den klar til rally!

03062008211.jpg

Bilen er snart på forstillingskontroll.

Rallyet var Aurskog Høland, og til forskjell fra Rally Hadeland hadde vi prøvekjørt bil. Vi tenkte til å begynne med at vi skulle ta det litt rolig, siden vi ikke var 100% komfortable med bilen, men satsingen ble bra utover dagen.

06062008214.jpg

Bilen på henger etter teknisk kontroll!

Totalen på rallyet ble en 3 plass i klassen, av 13, og totalt i cupen iår ligger vi nå på en 4 plass av 30 stk.

Så vi er særdeles fornøyd!

Racefoto_sladd.jpg

Tatt fra SS2, hvor vi satt en 3. tid i klassen.

_DSC1291-.jpg

Et av hoppene på siste fartsprøve, her satt vi 2. tid i klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et helhvit glass til siden som ikke er solbleket.. :p

Uansett, rått det her.. :D Stå på..

Vet ikke om det er nevnt før, men noen specs på motor..? :p

- B23E

- Borret maks overdim

- Flate stempler

- Balansert veiv

- Balansert svinghjul

- 405 topp

- Planet, men ikke helt maksimalt enda.

- H-kam

Girkasse er en standard M45 som skal byttes ut til en ny jeg har liggende. M40 og skråstilt var planlagt, men etter den effektøkningen så stilte det seg anderledes.

Har ikke bremset motor enda, men har planer om det.

Skal få tak i bensinpumpe til B21et, som suger og pumper. Da slipper jeg forpumpe i tanken, som motoren min hadde likt tror jeg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...
Denne gangen begynte vi allerede i April med å fikse bilen til juni, så nå hadde vi god tid.

vi har byttet ut forstilling, lakkert vingen gul og satt på en ny forskjerm.

7.6 stilte vi på nytt til start.

Jeg har hatt forbud mot kjøring etter et lite sykehusopphold i februar, men fikk endelig klarsignal om å kjøre igjen!!

Etter en liten oppdatering på forstillnga, hvor alt nå er nytt er den klar til rally!

03062008211.jpg

Bilen er snart på forstillingskontroll.

Rallyet var Aurskog Høland, og til forskjell fra Rally Hadeland hadde vi prøvekjørt bil. Vi tenkte til å begynne med at vi skulle ta det litt rolig, siden vi ikke var 100% komfortable med bilen, men satsingen ble bra utover dagen.

06062008214.jpg

Bilen på henger etter teknisk kontroll!

Totalen på rallyet ble en 3 plass i klassen, av 13, og totalt i cupen iår ligger vi nå på en 4 plass av 30 stk.

Så vi er særdeles fornøyd!

Racefoto_sladd.jpg

Tatt fra SS2, hvor vi satt en 3. tid i klassen.

_DSC1291-.jpg

Et av hoppene på siste fartsprøve, her satt vi 2. tid i klassen.

Den överste bilden va grymt rå, fin VOC du har, bra jobbat!. :driving

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for det!

Mange timer bak denne!

Har vært litt deppa siden Rally Trøgstad 20 09 2008.

Da dro vi av på ss2 og bilen ble skeiv i hele frontpartiet.

Ser ikke bra ut for Rally Hadeland 2009.

Skal kontakte en oppretter imorgen, og håper jeg får ut fingeren og får fikset bilen..

Har nettopp kjøpt meg småbruk, så er begrenset pengestrøm også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider