Gå til innhold

montere som Coax eller Komponent sett??

Ranger emnet

LLH

Anbefalte innlegg

Polk SR som Coax eller Komp sett?

- 6.5" skal monteres på døra i noe custom opplegg noe vinklet mot lytter.

-Skal brukes en 4 kanaler på det.

-Usikker på om jeg skal bruke medfølgende delefilter eller om jeg skal kjøre det helt aktivt med 9855R som styret det hele.

Sånn jeg har det i bilen nå. Montert som komponet sett, med 6,5" inne i døra og diskant i a-stolpe så er det vanskelig og få sammenheng i det hele.. Vil dette bedre seg om jeg får bedre vinkling og montering på 6,5"? Er vel etter det jeg har lest og skjønt litt høy deling på dette settet(3100hz)til og få det til og låte bra med montering så langt vekkk fra hverandre. (dør og a-stolpe)

om settet.

http://www.polkaudio.com/downloads/whitepapers/sr6500.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøv å delay diskanten ganske mye mer enn du har nå, på den måten kan du oppleve at lyden kommer høyere opp, delefrekvensen kan du leke deg med 9855 hvis du driver frontsettet med en 4 kanaler.. prøv deg litt frem.. etter at Tore hjalp meg i bilen min ble sammenhengen ganske så bra.. har en liten overlapp på delefrekvensen. Jeg har dog et ganske "expensive" frontsett.. men teorien bør være den samme

når det gjelder coax så mener jeg at det er vel i teorien det beste oppsettet, all lyden fra samme punkt, men er desverre ikke mange topp hylle varer i coax :( men monterer du den nedi i døra er vinkling et must for å ikke oppleve at lyden kommer fra gasspedalen.. Så coax hadde jeg nok montert høyt oppe.. helst på dasjbordet

Mitt Opel Astra prosjekt

Listen to your music, not your speakers

Lenke til kommentar
Del på andre sider