Gå til innhold

hvilke bakdempere skal jeg kjøpe?

Ranger emnet

im the bandit

Anbefalte innlegg

hei.

jeg trenger nye bakdempere til min 745.

er dem oljedemperne på biltema greie nok? dem koster rundt 150 kr.

eller er det noen som har noe bedre forslag.?

helst ikke over 500 kr. men kan strekke meg litt mer hvis dette må til for og få no sikkelig bra:)

kom gjerne med link til demperne.

takk;)

BMW e-39 2000 mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema sine dempere er helt greie. Billige og god kvalitet. Nå vet jeg ikke om de slites noe fortere enn om man kjøper dyrere dempere, men det spiller jo forsåvidt ingen rolle, iom det er så enkelt å hurtig å bytte dempere.

Jeg personlig har biltema dempere på min 740.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biltema sine dempere er helt greie. Billige og god kvalitet. Nå vet jeg ikke om de slites noe fortere enn om man kjøper dyrere dempere, men det spiller jo forsåvidt ingen rolle, iom det er så enkelt å hurtig å bytte dempere.

Jeg personlig har biltema dempere på min 740.

Dempere fra Biltema? haha.. :shake

Bilstein er gode dempere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå for skikkelige dempere du!.......jeg har dårlig erfaringer med "vanlige dempere" de gamle jeg hadde ble sprengt, oljelekkasje......ja dem holdt 1 år.

nå err'e koni....å dem holder enda.........er som å kjøre gokart!=) gå for Koni eller Bilstein!:flushit:

Kjør hardt, kjør stil, det er volvo som er bil!!!!! :) :partyon :boxing

Folk med hjerne,kjører ikke bil med stjerne :P

kjører nissan primera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som driver og vet litt om industrien og hvordan den produserer deler til biler er ikke nødvendigvis utsalgspris noe å si på kvaliteten på produktet. Når en del blir stemplet med volvo mangedobles produksjonsprisen.

Jeg har kjørt på biltema dempere, og merker ikke noe dårlige kjøreegenskaper i det hele tatt. Merker ingen ting på bremselengde. Kanskje litt på krenging i svinger, men ikke noe som går utover vanlig kjøring. For oss som bruker bilen daglig, uten å kjøre i 150 hele tiden, vil biltema dempere være helt fint.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som driver og vet litt om industrien og hvordan den produserer deler til biler er ikke nødvendigvis utsalgspris noe å si på kvaliteten på produktet. Når en del blir stemplet med volvo mangedobles produksjonsprisen.

Jeg har kjørt på biltema dempere, og merker ikke noe dårlige kjøreegenskaper i det hele tatt. Merker ingen ting på bremselengde. Kanskje litt på krenging i svinger, men ikke noe som går utover vanlig kjøring. For oss som bruker bilen daglig, uten å kjøre i 150 hele tiden, vil biltema dempere være helt fint.

såklart, om bilen blir "kone kjørt" merker du ikke noe på kjøreegenskaper, da du ikke trenger noe av demperne.. men de flete her inne er ungdommer som bruker bilen litt og røyner bl.a. understell en del..

det går ikke an sammenligne biltema, monroe o.l. med bilstein, koni og ikke minst öhlins dempere, såsant bilen skal brukes litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider