Gå til innhold

Lysproblemer (elektriske delen i tenningslåsen?)

Ranger emnet

|Massern|

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har i det siste hatt noen problemer med lysene mine. Mistenkte at det kunne være bryteren (park og kjørelysbryteren) eller kontakta bak, men tyder ikke på at det er dette.

Har skiftet både kontakt og prøvd flere brytere, uten noe videre hell. Den ene bryteren funket hvis jeg ikke hadde den koblet til skikkelig på kontakta (bare halvveis), og dette sluttet å funke om Lørdagen. Når jeg prøver andre brytere, så funker bare parklys, og for at varmeappratet, vindusviskere etc. skal funke må jeg holde inne fulltysbryteren (bryterene funker på andre Golf 2).

Har forøvrig tatt "knekken" på 2 brytere i det siste, da disse har blitt betydelig svidd (noe som jeg mistenker er pga at CD-spilleren er koblet til på instrumentlysene). Brytereen tok kvelden etter at jeg skiftet lykter, da jeg også skiftet til noen gule pærer, så lurer på om de var litt sterkere enn de som satt der før.

Og når det var forklart så nøye som mulig, så lurer jeg på hva problemet er siden lys, varmeapparat, vindusvisker, CD-spiller osv ikke funker nå? Kan det være den elektriske delen på tenningslåsen som er ødelagt? Noen som kan se en logisk sammenheng her?

PS: CD-spiller skal bli koblet på batteri så fort jeg har fikset problemet.

Mvh

Mads Kristian

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde også samme problem på gti som jeg hadde. først prøvde jeg å bytte hele den koblinga bak der uten hell, så byttet jeg hele nettet. men fungerte ikke. da viste det seg å være tenningslåsen. så jeg setter en knapp for tenningslåsen:)

85 Audi Coupe Quattro banebil

72 volvo 142 Drifting Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tenker litt på at det kan være den jeg også, men dumt om det ikke er den og jeg kjøper del, så er det feil.

Noen flere innspill?

Hadde samme problemet på min 86 mod. 1.6.... vet ikke va det var da jeg leverte den inn grunnen ikke så god peiling på den elektriske biten, men da jeg fikk bilen tilbake hadde dem skifta både lysbryteren, vindusviskerhendelen og tenningslåsen. Det funket som fahn deretter :D

Ja, jeg måtte holde inne hendelen for fjernlys for at ting skulle fungere.. om jeg ikke husker feil hadde jeg kun parklys når jeg slapp denne..

O Saab 900S (1997 - Bruksbil)

X VW Golf 2 GT (1988 - Delebil)

X Volvo 940GL (1991 - Bruksbil)

X Volvo 740GL (1989 - Bruksbil)

X Opel Omega 2.0 16v (1997 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.8 Sport (1985 - Bruksbil)
X VW Golf 2 1.6 GL (1990 - Bruksbil)
X VW Golf 2 GTI 8v (1985 - Delebil)
O VW Golf 2 1.6 CL (1986/87 - Ombygd til GTI)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, mistenker sterkt at det kan være den elektriske delen i tenningslåsen. Skal prøve en annen en i morgen, så får se om det blir noe bedre da. Litt kjedelig å måtte feste et relé mellom dashbord og fulltlysbryteren for at man skal ha lys, varme og vindusvisker:) Og da i tillegg kun fulltlys.

hovedlysene går jo på samme strøm som varmeapparatet og vindusvisker,,,,har du trøbbel med disse tingene også ?

Ja, dette funker kun når jeg holder inne fulltlysbryteren, med andre ord kun når jeg har fulltlys.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider