Gå til innhold

bensin pumpe...

Ranger emnet

volvo power

Anbefalte innlegg

sliter med at hovedpumpa under bilen bråker ganske mye. i tillegg får bilen litt lite bensin(95 mod chippa FT). hoved pumpa og mate pumpa er begge orginlpumper til enn b28e. men siden hovedumpa bråker, er vel det ett tegn på at matepumpa har røke?

men eg har liggande ei mate pumpe frå bilen (95 mod940)som motoren satt i, men har hørt att dette kan vere kombinert mate og hovedpumpe? om det er det, vil det vere skadleg på noen måte å bruke denne saman med den andre hovedpumpa under bilen?

ble litt dårli forklart, men håper noen skjønner og kan gji meg ett svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den begynner å bråke veldig kan det være ett tegn på slitasje ja.. Min klagde veldig før den gikk over til de evige jaktmarker...

Det er ikke sikkert at matepumpa er skrot, det er vel som regel hovedpumpa som ryker pga at den er for liten?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedpumpa vil lage mange rare lyder(gurgle/surkle) dersom matepumpa er defekt. Det er også en hard påkjenning for hovedpumpa når matepumpa ikkje fungerer, fordi hovedpumpa må suge bensinen gjennom matepumpa.

86- Volvo 240 GL (B230FT, chip, 16t) Prosjekt/bruksbil

88- Volvo 740 GL STV (D24) Bruksbil

86- Volvo 240 GLE (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår