Gå til innhold

v240tic85:volvo 240 4,0 24v prosjekt

Ranger emnet


v240tic85

Anbefalte innlegg

hei! jeg har en volvo 240 83 modell som jeg skal montere en daimler 4,0l 24v motor i! planen er og få bilen godkjent med denne motoren og så bygge turbo etterhvert! skal også modifisere understell med andre dempere og grovere stag! blir også etterhvert menuell girboks på den, hentet fra bmw eller gm!

 

motor: det er en 91 modell rekke 6 motor på 4 liter fra en daimler jaguar! det er 232 hk i den orginalt! elektronisk innsprut og en automat girboks(skiftes etter godkjenning)!

 

Motoren har jeg hentet fra en toyota carina som var ombygget med denne motoren! kommer film senere om hvordan denne fungerer i toyotan!

 

dette er da bilen motoren skal inn i! orginal med 2,3a

ABCD0008.jpg

 

dette er da motoren som skal inn i bilen!

ABCD0011.jpg

 

håper på bra skuv i 240n me denne! og håper ikke at det byder på noen problemer med godkjenning! flere bilder kommer under montering

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Med de nye rettningslinjene til BT vil du antageligvis ikke få den godkjent. Selvom du "trimmer" den ned til under 220 hk, vil fortsatt originaleffekt gjelde.

 

Det er ikke mye HK, men jeg vil uansett anbefale deg å skrive en fyldig søknad og ikke begynne å bygge om før du får positivt svar.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe! klart det har vært greit med volvo da! men fikk hele toyotan til 5000 så da var nåkk valget enkelt! ifårhold til en 3liter volvo! hehe! rekner med det er mange som ikke er spesielt fan av å sette i andre motorer enn volvo men! var jo plan med volvo turbo men motoren jeg skulle sette i var sprukket! så da trengte jeg en motor fort! da ble det enten denne eller en v8!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de nye rettningslinjene til BT vil du antageligvis ikke få den godkjent. Selvom du "trimmer" den ned til under 220 hk, vil fortsatt originaleffekt gjelde.

 

Det er ikke mye HK, men jeg vil uansett anbefale deg å skrive en fyldig søknad og ikke begynne å bygge om før du får positivt svar.

 

hvorfår skal ikke dette gå! er jo orginalt 221 hk i disse motorene! så ser d jo egentli ikke som noe problem! er vell låv med 220hk i volvo så!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår