Gå til innhold

v240tic85:volvo 240 4,0 24v prosjekt

Ranger emnet


v240tic85

Anbefalte innlegg

  • Svar 64
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

er vell midt mellom en volvo motor og v8! vet at v8 240 er morsomt og kjøre! hehe! blir jo manuelkasse i denne etterhvært! er også blitt fårtalt at jaguarmotoren er akkurat likens som bmw m5 motor! men ikke fult så hissig! turbo blir ikke før etter jeg har fått godkjent motoren i bilen

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Liker prosjektet ditt :-)

Om du vil ha dette godkjent, så må du ordne bremsepapirer på under 220hk (motor-hk).

 

Du får det alltids til, om du kan trikse litt, feks. gjøre så den får dårlig tenning på en sylinder, kjøre med liten eksos+++..

 

Siden du må ned bare et par hk, skal det nok gå fint.

 

b.t. er NØYE på 1hk. Er du 1hk over i bergen, får du ikke godkjent.

Det hjelper lite om du har 355/30-19 dekk, porsche bremser, ++++, så lenge du ikke har spesialgodkjenning for ditt aktuelle kjøretøy, fra produsent eller fra et uavhengig laboratorium.

 

Når jeg ikke fikk godkjent lesjöfors fjærer med gule koni i bergen, sier det sitt.

Det er jo fjærer som er tüv..

 

Måtte bare kjøpe meg bilstein, pga. tidspress (eu godkjenning jeg måtte ha unna), men, men..

 

Anbefaler deg å søke.. Skriv gjerne i søknaden at motoren kommer innenfor gitte effekten som volvo godkjenner.

 

En effektmåling på under 220hk bør gå bra, om du ligger et par hk over..

 

Har du planer om understell/drivlinje også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Liker prosjektet ditt :-)

Om du vil ha dette godkjent, så må du ordne bremsepapirer på under 220hk (motor-hk).

 

Du får det alltids til, om du kan trikse litt, feks. gjøre så den får dårlig tenning på en sylinder, kjøre med liten eksos+++..

 

Siden du må ned bare et par hk, skal det nok gå fint.

 

b.t. er NØYE på 1hk. Er du 1hk over i bergen, får du ikke godkjent.

Det hjelper lite om du har 355/30-19 dekk, porsche bremser, ++++, så lenge du ikke har spesialgodkjenning for ditt aktuelle kjøretøy, fra produsent eller fra et uavhengig laboratorium.

 

Når jeg ikke fikk godkjent lesjöfors fjærer med gule koni i bergen, sier det sitt.

Det er jo fjærer som er tüv..

 

Måtte bare kjøpe meg bilstein, pga. tidspress (eu godkjenning jeg måtte ha unna), men, men..

 

Anbefaler deg å søke.. Skriv gjerne i søknaden at motoren kommer innenfor gitte effekten som volvo godkjenner.

 

En effektmåling på under 220hk bør gå bra, om du ligger et par hk over..

 

Har du planer om understell/drivlinje også?

 

ok! skal ha gule koni på bilen og senkefjærene er allerede godkjent i vognkort så det er ikke noe problem! skal vell også skifte stag og foringer! er vell helst nm som er det største problemet med denne motoren! men de fleste mener det skal gå bra i henhold til godkjenning! håper det går bra! hehe! setter uansett i motoren før jeg søker så jeg vet helt sikkert at dette funker fint! hehe! men motoren passer iallefall så ser ikke monteringa som noe problem! hjelper masse med bilder fra ommbygging og slikt også!

Golf 2 bruksbil,volvo 142 prosjekt,

volvo 240 tic prosjekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår