Gå til innhold

Blir jeg avskiltet?

Ranger emnet

Sulliken

Anbefalte innlegg

Skulle hatt bilen godkjendt innen 1 desember (egentlig 1 november), men fikk ny frist. hadde den på Eukontroll, den 29. nov, som den strøk. De brukte over en halvtime på testen, første gangen en Eu test har tatt over 15 min som jeg har sett.

Biltilsynet sender sikkert brev om avskiltningsbegjæring snart.

Hva skjer da? Om jeg bare kjører den rett til etterkontroll og den blir godkjendt? Må jeg fortsatt lever inn skilter? Betale gebyr eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

står ingen bestemmelse på hvor lang tid en EU kontroll skal ta.

f.eks en splitter ny bil kontra en gammel audi coupe quattro.

man skal nå over ganske mye på en kontroll, men den skal være hurtig.

varseltrekant tar 5sek og sjekke... har du mye rot i kofferten, så får du mangel, en kontrollør gidder ikke lete, det er din oppgave å ha den synlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at det skal gå hurtig! Men er jo ganske mange ting å sjekke! Er også veldig mye forsjell fra verksted til verksted! Klart et verksted som KUN tar pkk har rutinene inne! Men det er også begrenset hvor fort ting kan jøres også! Er en god del pungter som skal sjekkes om man skal gjøre det 100%

Tar ca 5-10 pkk hver uke! Så vet hva jeg snakker om at det går ikke på et kvarter om man skal ha med alt! Men så skal det ogs sies at det ikke finnes noe skrifter om HVOR nøye man skal være! Har fått påpakning et par ganger for å være for streng! Men faan.... er man i tvil så er det ikke noe tvil? er det ikke så?

Lenke til kommentar
Del på andre sider